• Madeluttan

Barnprogram, förr!

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

• Svar på tråden Barnprogram, förr!
  • Alexa

Har inte tagit mig igenom hela tråden ännu men...

Jag kommer ihåg ett barnprogram som gick när jag var liten.

En snubbe som var i en godispåse. Sån där engelsk konfekt tror jag det var...
    Någon mer än jag som minns den????

Fragglarna var ju helbra.

//Alexa

• Anne Yone

stickelbär: Starzinger är en mangaserie om månprinsessan Aurora som ska åka till Great King-planeten för att återställa galaxenergin..
    Med sig har hon tre karlar som slåss om henne. Ungefär.

Har fraggellåtarna på vinyl! *digga*

• Mumu

werner! Sagostunden hette väl den med de tecknade figurerna som åkte iväg på mattan. Och så var det jättegnisslig musik, NAnana, NAnana, nanananana...

Boktipset vill jag minnas som Stefan Mählby (?) som satt i den där regnbågsfärgade soffan och pratade om, och läste ur, en barnbok.

Farbror Frippes skafferi var helt underbart. Med en film i varje burk!

• stickelbär

anne yone! när gick detta program?har aldrig hört talas om det,men eftersom jag gillar manga så skulle jag gärna vilja ha tag på det. ha det gött!

• Anne Yone

stickelbär: Jag har aldrig sett det på TV, mamma köpte dom på VHS i speciellt BP-fodral. Sånna där pappfodral! Hon jobbade på BP då nämligen... Och nu har jag själv köpt dom (de andra försvann i nån flytt) på en marknad. Sett DVD på Rocks.
    Tycker absolut du ska se dom!

• Tronte

Hej!

De jag kommer ihåg är:

En Cellsam historia

Jorden är platt som en pannkaka

Beppe Wolgers godnattsaga

Lillstrumpa och syster yster

Bamses billedbog

Mummindalen

Mupparna

Fragglarna

Solstollarna

Toffelhjälparna

Dr Snuggles

Professor Balthazar

Fem myror är fler än fyra elefanter

Hmm..tänker så det knakar:)

Tror detta var allt.. kan inte komma på mer just nu.

Barnprogramen var bättre förr tycker jag:)

• Roisin Dubh

Det är väl egentligen fantastiskt vad många bra barnprogram det fanns trots att vi förr bara hade två kanaler att välja mellan!

• Betty Boop

Alexa!

Jag tror att du menar "Lördagsgodis"! Det gick nån gång i mitten/slutet av 80-talet tror jag.

• stickelbär

tack för tipset anne yone! kom på ett program som jag såg med skräckblandad förtjusning; barbalander, kommer ni i håg det?en stor farbror som talade finlands-svenska och bodde i ett litet hus. han var iklädd blåställ och var alltid svettig.. och när han pratade så "tog han i" så han spottade.! uäck, blir lika skraj idag när jag tänker på det. god kväll!

• Bergtuva

Oj, vad mycket man glömt. Vilket härlig tråd detta är!

"Linus på linjen" glömmer jag aldrig. Mmmmm......daaaaa!!

"Barnjournalen" med Bengt Fahlström.....

och "HAJK" med Bengt Alsterlind .

Svar på tråden Barnprogram, förr!