• Madeluttan

Barnprogram, förr!

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

• Svar på tråden Barnprogram, förr!
  • Alexa

Betty Boop

Ja, just det. Lördagsgodis hette det... Men vad sjutton handlade det om egentligen... Han som bodde i godispåsen, presenterade han bara programmen?? Eller hur var det??

• Betty Boop

Jag har tyvärr ingen aning om Lördagsgodis handlade om... Jag var nog för stor när programmet gick så det var inget som jag följde. Kanske nån annan vet?

• tinna

Godispåsen var väl lite som Björnes magasin i upplägget vad jag kan minnas. Han pratade lite och sådär och presenterade mest en massa program. Jag minns speciellt ett som var astråkigt om hur en skalbagge utvecklades från ägg till färdig skalbagge. Pedagogiskt och fint som det var på 80-talet

• riah

Med risk för upprepning....

* Paddington
    * Den vita stenen
    * Kalles klätterträd
    * Ragnar, mannen som inte ville bli stor

• justina83

har inte läst hela tråden, så det finns en viss risk för upprepning...
    turtles och smurfarna tyckte jag om! och så klart barbapappa och många andra som ni redan har fått med.

• AnnaGBG

En cellsam historia; är det den med Urcellen Ellen? Hon den stora rosa blubben? Älskade henne!
    Tyckte mycket om clownen Manne, fast bara när han cyklade!

• höstsjö

AnnaGBG: Å, jag som avskydde Urcellen Ellen! Var inte Lena T Hansson med där och spelade barn fast hon var vuxen? Tyckte inte om sånt...

En cellsam historia var fransk och tecknad, fanns ett liknande om rymden och ett om historia!

Kom att tänka på Zvamp! Minns att någon där skickade sin äckliga middagsmat i ett paket adresserat till de svältande barnen i Afrika!

• AnnaGBG

Höstsjö, jo det var Lena T Hansson som var "Ellen". Hon pratade bebisspråk...

Var det den där de åkte omkring i kroppen...? Och kollade in olika organ och sånt? Eller...jag kommer ihåg något om någon hjärna, typ kommandocentral, som fick signaler...? Hm.. Jag rör lite men jag kommer inte riktigt ihåg...

• AnnaGBG

Gud, vad har jag skrivit!? Förlåt!! Jag ska göra te och gå och sova!! God natt!

• Roisin Dubh
    *garvar lite diskret och undrar vad det är AnnaGBG rör på*
Svar på tråden Barnprogram, förr!