• Madeluttan

Barnprogram, förr!

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

• Svar på tråden Barnprogram, förr!
  • Frejja

Mumu, de programmen minns jag också. Jag och min tvillingbror, mamma och pappa satt bänkade framför tv'n, med fika och tittade på Kryzz, Razzel, Ingvar Oldsberg, mm mm....vad mysigt det var.
    Visst fanns det fler familjeprogram förr än vad det finns nu?
    Kan bara komma på Robinson typ.....en del familjer kanske spelar bingolotto tillsammans, kan nog inte komma på något speciellt annars...

/Frejja

• Emser

MIn favorit var "trolltyg i tomteskogen"

• Betty Boop

Jag kom på en till! Kapten Zoom! Gubben som sprang runt i gröna trikåer och slängkappa och vrålade "Galaxer i mena braxer"! Nån som minns?

• Nanne

Galaxer i mina braxer, det minns jag..... Men när gick det?? Känns inte som om det var så länge sen.....

• Betty Boop

Det gick när jag gick på dagis i slutet på 70-talet. Jag tror att det har gått i repris flera gånger efter det.

• Pixiepea

Fniss - en till som jag precis kom ihag - minns ni den lilla teckande gubben som bara var en vit linje pa en brun? (gra?svart?) bakgrund? Han gick langs med linjen och skrattade at grejer sa spottet sprutade?

I bakgrunden gick musik "ba-do-do-dom, ba-daa da-da-da... bado-do-dom.." I slutet trillade han alltid ner i ett hal har jag for mig? Korta avsnitt som alltid borjade med en hand som drog linjen som blev till gubben - oj, vad svart att forklara....

Den var jattekul tyckte jag och brorsan eftersom det inte var sadar jattemycket tecknat pa tv da...

• Nanne

Pixiepea, Linus på linjen heter programmet!

• Nanne

Farbrorn som inte ville vara stor..... Någon mer än mig som gillade det?

• Fru H

Kommer ni ihåg programmen som handlade om kroppen? Den där killen i stora sjuttiotalsglasögon och killen i kepsen (?) som aldrig fattade någonting tills han fick det noggrant förklarat för sig?

De programmen har jag beställt tills min klass ska börja läsa om kroppen Undrar vilken effekt det blir, att de lär sig något eller skrattar åt hur killarna på TV:n ser ut? Fröken kommer att ha det toppentrevligt i vilket fall som helst..

Svar på tråden Barnprogram, förr!