• Madeluttan

Barnprogram, förr!

Tänkte bara höra vad ni minns för barnprogram sen ni var små? Är alltid roligt att bli lite nostalgisk!

Det jag minns är:
    Barbapapa
    Alfons Åberg
    Baltazar
    Dr. Snuggles
    Minns inte vad programmet hette, men det var små gubbar som flög omkring i kroppen eller nåt, minns en farbror med långt skägg!
    Televinken

Kommer säkerligen på fler!
    Kika in här föresten och bli nostalgisk: ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html

Ha en bra lördag!

• Svar på tråden Barnprogram, förr!
  • Betty Boop

Jag kommer på fler hela tiden... Kommer någon ihåg "Barnen i Ulenbusch"? Det handlade om några barn i en tysk by. Programmet var inte dubbat utan det var en svensk tant som talade över de tyska rösterna. Huuuu det var hemskt! Det gick i slutet på 70-talet, kanske början på 80-talet. Någon som kommer ihåg?

• Roisin Dubh

Jodå, Betty Boop, visst minns jag! "Tack" för att du påminde mig!

• Zaga

-född 74
    Dockskåp där dockorna var levande, mamman tog pappans kalsonger till badmössa, det bodde nån läskig typ bakom stora sängen..små konstiga fragment man minns. Jäättebra var den i alla fall.

• Mumu

Zaga!

Ballongen spricker! Med den stora gula fågeln... Kollar du igenom hela tråden har jag skrivit om det tidigare, det är få som minns det.

• Zaga

Mumu!

Jaa, tack, jag kan inte varit gammal när den visades, men jag glömmer den aldrig..

• Zaga

Mumu!
    Läste ditt inlägg, ja visst var det lite kuslig stämning i det programmet, skulle vara kul att se det igen, tror du det skulle vara kusligt idag? Säkert samma känsla som Håkan Bråkans julkalender.

Jag tror du har rätt i att den hette "Apkungen", gillade den också.

• Madeluttan

Oj oj! Snacka om att folk har minnen!!
    Trodde inte att det skulle bli så många som 108 inlägg på denna tråd när jag skrev den!
    Men det är såååå att läsa! Man kommer på mer och mer!
    Lillstrumpa och syster yster gillade jag också, jag minns att deras hus flög iväg!
    Kul att läsa om era minnen! Älskar nostalgi! Så, nostalgiera mera!!
    Kram

• Mumu

Betty Boop! Vem glömmer Barnen i Ulenbusch? Vedervärdigt program. Just det där var ju lite typiskt för sena sjuttiotalet och tidiga åttiotalet, att nån pratade över de riktiga rösterna. Det var ju gärna samma röst till alla karaktärer också. Jag kan riktigt höra de tyska barnrösterna, och så tantens över!

• Soya

Fast signaturmelodin till Barnen i Ulenbusch var lite kul :) *soya med signaturmelodier på hjärnan*

Och givetvis minns man ThunderCats! De var ju en höjdare! Lillebror var livrädd för Mum-Ra :D Vi hyrde också en hel del på video. En annan favvis var "Rai - Grottpojken" *s*

Svar på tråden Barnprogram, förr!