• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • Pallas

(Det är ett kommunalt bostadsbolag, om det har någon betydelse.)

• Rigor

Om det inte är renoverat på länge så kan ju hyresvärden stå för renoveringen! När vi flyttade in i vår hyresrätt så var det bara att välja tapeter, färg på kakel och klinker till badrummet, de slipade parketten i vardagsrummet och målade alla tak, snickerier, dörrar mm. Luckor och vitvaror i köket är dock gamla, men fick ny engreppsblandare till diskhon.

Kan du inte kolla på bostadsbolagets hemsida och se vad de har för regler?

• Pallas

Bältan: Vi skall nog kolla på lägenheten först, har ingen aning om när den är renoverad sist. Grejen är den att jag inte gillar tapeter i kombination med småbarn (speciellt inte mina...) och jag skulle vilja måla istället. Jag får väl prata med dem och höra, jag kan göra jobbet själv om de står för material, så har jag fått göra flera gånger förut.

• NovJenny

Vi ska flytta till hyres nu snart. Så jag hänger på här..

• Rigor

Pallas;
    Jag vet precis vad du pratar om! Lilleman drog en röd vaxkrita rakt över den cremefärgade tapeten i hallen! Gissa om det var nära att mitt huvud imploderade! Som tur var gick det att få bort med ett vanligt suddgummi, puh!

• Pallas

Bältan: Ja, här har barnen precis i skrivande stund dekorerat en hel dörr (ja, så långt de nådde i allafall) med SPRITPENNOR! Fråga mig inte hur de fick tag på dem, för dem håller jag instängda i ett pennskrin i en låda högt upp i ett skåp! Jag har som tur är en jättefiffig svamp som heter Mr Clean Magic eraser, och den tar bort det mesta. Helt bra blir det nog inte, men jag skall nog kunna skrubba bort det mesta iaf.

• Schweizernöt

eilema: svart, som vi har kan du köpa på coop bygg.
    men den är ju inte helsvart, utan lite svart-grå marmorerad...

• NovJenny

På denna sida finns det kakeldekor!
    Tycker de hade bra mycket skoj! Fina färger...

inreda.com/ Glad

• lindalinda

flikkanzombie: nyfiken på om ni får ta bort garderoberna eftersom jag själv vill göra samma sak

får man ta bort hatthyllan o sätta dit en ny??
    måste man spara den i såna fall o sätta upp den igen när man flyttar?

en fråga till....får man måla om skåpsluckor??

• sofsan

En fråga om kakeldekor, hur får man bort dom sen?Klistrar man fast dom elle?

Svar på tråden pimp my hyresrätt!