• teller

Pappagrupp i Eskilstuna

Hej !

Min sambo och jag ska ha vårat första barn mars-april 2007.
    Det ska bli jättekul och spännande.
    Nu har min sambo gått med i en mammagrupp som träffas och fikar och byter erfarenheter med varandra mm.
    Vore kul om det fanns några grabbar som skulle vara intresserade av att starta en pappagrupp och byta lite erfarenheter och funderingar om vad som komma skall. Vi kan ju träffas och fika eller snacka över en öl eller liknande.

Så vad säger ni ?? Finns det något intresse eller ??

• Svar på tråden Pappagrupp i Eskilstuna
  • NiklasG

Tjenis igen Teller..

Berätta lite nu.. Vi är nyfikna. Hur har det gått?

• teller
    Skrattande Tjenare Grabbar !

Nu har Elsa blivit lite drygt 1 1/2 v.
    Det är nya framsteg varje dag. Hon sover väldigt mycket. Orkar knappt hålla sig vaken vid matdax. Vi sondar i henne det mesta , men nu har hon även börjat ta flaskan. (Vi hoppar amning. Iallafall just nu , vi provar lite när vi själva har lust , helt utan krav.... det blir lite "hobbyamning")

Nu ligger de på prematuren. Vi får väl se när mina tjejer kommer hem. Men vi har ingen brådska. Det får ta den tid det tar. Hon är ju inte så gammal och sedan blev hon ju född i vecka 35. Vi räknar med minst en vecka till iallafall.

Idag har jag varit och hämtat ut barnstolen. Nu ska jag bara lämna in bilen och ta bort krockkudden sen så....

Nu ska jag krypa till sängs. Det känns lite tomt. Har ju varit tillsammans hela förra veckan. Men nu var det alltså dags för mig att vända hemåt och börja jobba igen. Tar mina 10 pappadagar när de kommer hem. Har nu haft en veckas ledighet pga att hon blev för tidigt född.

Hur går det för Er andra ???
    Det är helt underbart att vara pappa - mycket blöjbyten blir det , men vad gör det...
  • swartling

hej och välkommen pappa elvkvist till våran galna grupp.

wedde sa att hallen är bokad på fredag så det blir ingen bandy på fredag.
    Men vi flyger på lördag då ska jag försöka att inte krascha helikoptern Fundersam
    Som jag har gjort nu här hemma men den funkar fint i alla fall :
    God natt på er gubbar
    Och wedde se till nu att få ut monstret nu Oskyldig 
    Så ska jag försöka att få ut min Räcka ut tungan.

• Wedde

Go morgon herrarna. Det händer absolut inget på "alien"-fronten. Den lever rövare i Tess men det är det enda.

Pappa Elvkvist: varmt välkommen till ett hurtigt gäng.

Som Swartling skrev: ingen bandy nu på fredag men flyg på lördag 11-13.
    Hallen är bokad fredagar fr.o.m. v11 - v18 förutom v14 då den var upptagen. Även lördagarna är bokade, hm, blev lite osäker på till när, måste kolla.
    Ska fixa mina landningsställ idag.

NiklasG: sidan du hänvisade till funkade inte, vad var det för heli?
    Swartling: jag blev alldeles kall, överlevde heli´n kraschen

• Wedde

Teller: va skönt att "se" dig här på FL. Underbart att höra att det går bra.
    Iggy 82: Vad använde du för ståltråd till landningsstället??
    Frukostdax och sen hundpromenad. Hörs senare.

• NiklasG

Wedde: Länken gick till ett Yak plan.
    Men ett ArtTech Edge 540T RTF är kanke mer prisvärt såg jag nu. Den kommer med 4kanals sändare 2500:- plus frakten.

Kanske blir ett sånt till sommaren ...

• Iggy 82a

Wedde, Jag använde nån tunn vanlig gammal ståltråd. Jag tar med den på lördag.
    Ska köpa minst ett plan till idag (dubbeldäckare) som ska byggas om ordentligt till ett sabre liknande plan. Tänkte hålla alla på samma frekvens.

• swartling

hej du wedde jo då helikoptern lever landnings stället försvan helt nu hihiRäcka ut tungan
    har nu hämtat matrial till landningsstället hittade på jobbet .
    Jag såg att min helli är en kopia av  kyosho caliber m24 hmmmm fast den kostar nog lite mer är 400 kr Flört

• swartling

400 inlägg fasev gubbar vi kan ju ochså

Svar på tråden Pappagrupp i Eskilstuna