• teller

Pappagrupp i Eskilstuna

Hej !

Min sambo och jag ska ha vårat första barn mars-april 2007.
    Det ska bli jättekul och spännande.
    Nu har min sambo gått med i en mammagrupp som träffas och fikar och byter erfarenheter med varandra mm.
    Vore kul om det fanns några grabbar som skulle vara intresserade av att starta en pappagrupp och byta lite erfarenheter och funderingar om vad som komma skall. Vi kan ju träffas och fika eller snacka över en öl eller liknande.

Så vad säger ni ?? Finns det något intresse eller ??

• Svar på tråden Pappagrupp i Eskilstuna
  • Iggy 82a

Skillnaden med kyoshos helikopter är att den har 4:a kanaler till skillnad mot din som har 2 kanaler så det är mycket mekaniska delar som skiljer. Hur många kanaler den har ser man lätt på radion då en 4-kanalare har spakar som går i båda riktningarna istället för 2 kanalarens spakar som bara går i en riktning.

Nu har jag handlat ett till x-twin på samma frekvens som mitt andra (27C) som jag ska våldföra mig på och en liten Picopter med frekvens C.

• Wedde

NiklasG: nu jä... satsas det stort, vete f.. om du hinner svänga i hallen . Men ute .... häftigt. Det är bra att öva inne först, för en sån kärra flyger betydligt fortare än X-Twin.

Iggy 82: mår du bra , vågar man komma med sitt plan på lördag eller blir man överflugen....hahaha

• Wedde

Känner mig nästan pressad att inhandla ett sånt där med bomber, full krig .
    Ska nog spara ihop till en 4-ch heli, en sån som killen på Hob... hade.
    Det brinner verkligen i flygtarmen nu, ska in och börja rusta för min hobbybyggar-hörna. Nu ska jag bli färdig med glödmotor modellen. Under tiden jag går på flygskola ska jag bygga på min Corsair, Scale 1:5, 4-taktare med 7-ch sändare. En utmaning, för den är tydligen rätt svårflugen.
    Nu hojtar Marcus att jag ska bränna lite spel. Återkommer lite senare.

• Pappa Elvkvist

Mycket flyg snack på den här sidan.. själv fattar jag ingenting av det. Men men kanske lär sig nåt. Har iaf aldrig haft ett själv. Brukar ni hålla på med plan o så ofta lr? Hade nice

• NiklasG

Hahaha... Jag är helt nybörjare på RC flyg
    Ingen tidigare erfarenhet och ibland är jag helt lost i snacket.

Wedde:
    Ja det är ju bara en tanke än så länge.. Det är ju nytt o spännande just nu. Men det kanske avtar till sommaren.

Nepp nu ska jag ned till vattenpalatset och ha några provdykare

• Wedde

Pappa Elvkvist: Vi är nybörjare allihopa. Vi flyger små el-plan i EPP, ett mjukt o hållbart material, går nästan inte att ha sönder. X-Twin heter planen o finns i tre olika modeller. Vi flyger i 10min, sen under tiden planen laddas fikar vi o snackar om allt. Vålkommen.

• Wedde

Sen har ju några tagit steget till nästa dimension, att modifiera planen, eller att inhandla el-helikopter som kräver lite mer av sin ägare .
    Det blir många väggträffar och störtdykningar, men de håller och det är ju det som är så roligt.

• Iggy 82a

Wedde, jag mår så bra så, snart är våldtäkten fullbordad, Vingarna är borttagna och den övre vingen itusågad i vinkel. Den kommer att likna en sabre eller tunna när den är färdig. Picco helin är skitfrän, flög upp och landade på min gamla skivspelare.
    Jag läste att vanliga batterier ger bäst prestanda eftersom att dom har 1,5 Volt till skillnad mot de uppladdningsbara på 1,2 Volt.

• Wedde

Iggy 82: skönt att höra, blev lite orolig hahaha , ska bli spännande att se din skapelse på lördag (provflyg försiktigt hemma, vill se den hel), och gällande batterier, visst är 1.5v bättre men det blir dyrt i längden. Jag tänker dock fortsätta med mina 1.5:are.

• Iggy 82a

Frugan undrar vad det tagit åt mig och Theodore jagar helin med gåstolen!=)

Svar på tråden Pappagrupp i Eskilstuna