• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Cirpen- var det förresten en fleecefilt du köpte och tänkte klippa sönder? Det har jag gjort och jag tror inte man måste fålla den!

• cirpen

Swenglish: ja det var det, jag tror inte den var fållad ens nu.
    men jag tänkte fålla den ändå för att "snygga" till lite!
    Kosta bara 15 kronor.

• Swenglish

Cirpen- aha! 15 spänn! det var inte dåligt! Jag tyckte min var billig som kostade 30! Och det är alltid kul att dra fram symaskinen ändå, kanske passar du på och syr babylakan? Blir hur fint som helst och mycket lätt!

• Hellur

Cirpen - Trodde också det skulle var mer kommentarer och rörande vid magen. Släkt och vänner ger förstås kommentarer och vill känna när den rör på sig. De på jobbet ger kommentarer som "vad stor den blivit".
    Fast tror att man skulle få mer kommentarer om man kunde "visa" magen mer. Nu går man påbylsad med så mycket kläder så man undrar om folk ser att man är gravid. På sommaren är det svårare att missa

Ang. lunch eller middag, eftersom en del fortfarande jobbar kanske kvällar är bättre. För min del är det i alla fall så.
    Men då jag kommer vara ledig måndagar den tid jag har kvar att jobba så kan jag luncha då.

• bianca2

jag jobbar ju men jag är ganska flexibel så välj en tid så ska jag försöka anpassa mig

• Sole

cirpen

det kändes som törnrosasömn just då, men annars har jag ju inte sovit en hel natt på massa månader, min sömn är uppdelad i massa små bitar just nu, därför är jag grymt imponerad av dem som orkar jobba nu!

jag får inte heller så många kommentarer om magen och det är alltid folk som erbjuder sin plats på tunnelbanan, det är skönt!

Känns som magen sjunkit ner lite, BM sa inget om det igår men det är lättare att andas och sitta, kanske iom att han är fixerad som gör att han sjunkit ner lite?

Vår barnvagn kommer iallafall på fredag och när jag sa till maken att vi måste ju hämta den i helgen så tyckte han inte det var så bråttom, han boar inte alls!

• murgrönan

Vad skönt ni verkar ha haft det, ska nog ta mig till simhallen i veckan. Idag har jag sovit nästan hela dagen, skönt. Nu ska jag slipa till en byrå, som jag sedan ska måla och ha i barnrummet.

Swenglish: Tack för omtanke! jag hoppas också att det blir mer sömn i natt. Din bebbe fixerar sig när den tycker det är dags

Alla hjärtans dag ja....Ska nog köpa något litet symboliskt till darlingen, sen kanske vi äter något gott och avslutar i bubbelbadet.

• Emma3

Nästa vecka kan jag må, tor och fre och jag lunchar helst då jag har en bit att åka som sagt.

De ringde från babyland idag och våran vagn har kommit Vi ska ju iförsig inte hämta den förrens plutten har kommit men känns skönt att veta att den finns.

Med plutten i magen v35
  • Sole

Emma3

kan ni hålla er från att hämta den?

Jag vill hämta den så fort den kommit

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3