• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Vivs

God morgon!
    V38 nu...yippie!! Ränkar ner...
    Swenglish - då måste du vara i v39! Helt sjukt ju!

Tänkte bara lägga in mig på måndagslistan... och hoppas jag inte har så ont i fogarna så jag kan ta mig dit!

MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

(Swenglish) - lunch/middag
    (Björklöv) - lunch/middag
    (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    (Hellur) - lunch
    (Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    LISA (LillenLillen) - lunch
    VIVI (vivs) - lunch

• Vivs

Linserna är lite suddiga så här tidigt på morgonen... räknar ner ska det vara, inget annat...

• Sole

godmorgon tjejer!

zul
    Vilken Mama mia går du på?
    jag går på söder och ska då kolla med min BM om boxen, gratis är ju trevligt

Swenglish
    snodde faktiskt en prenumerationslapp från en grav.tidning igår, men där var det filt + bok, inte ram. Jag väljer nog en extra tidning och köper en egen filt, tycker inte det var så fins med en "riktig" nalle på filten, måste vara ivägen tycker man...

Skriver in mitt riktiga namn i lunchlistan

MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

(Swenglish) - lunch/middag
    (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    (Hellur) - lunch
    SOFIE(Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    VIVI (vivs) - lunch

• Swenglish

Sole- AHA! Du föll för mina kriminella lockelser!

Vivs- ja, kan knappt tänka på det, det är så nära nu! Fast ändå kan det dröja fyra veckor... Hoppas du kan komma på måndag! Vi får ta med extra kuddar att sätta vår foglossningsrumpor på!

pippiL8- kul att besöket på BB Sthlm var positivt! Skönt att ha garanterad plats!

Idag ska jag på gravidmassage på Axelsons Spa i Gallerian, julklapp från pappa! Aaaaahhhh..... Idag får bebisen INTE komma, min man är i Romme med sin skola och klämmer lagg, skulle vara öite snopet om han missade det hela... Fast jag har inga känningar alls. Fredag får den inte heller komma, då ska jag äntligen klippa rufset som är mitt hår och i helgen skulle jag vilja få ordning i stök-lägenheten. Men däremot måndag skulle passa bra, undrar om det går att förboka en förlossning tills dess måntro?

• Ginger6

Godmorgon! Kul med kamera Swenglish! Jag är nog fel person att diskutera detaljerna med...jag kommer ändå att få lämna beslutet till mannen... Idag är jag sjukt trött. Tror alltid i början på veckan att jag orkar hur mycket som helst, men i slutet känner jag mig helt utmattad, bara en vecka kvar nu! Jag hänger som sagt gärna med på måndag om jag hinner, vet aldrig hur jobbsituationen ser ut men hoppas hinna!
    Visst blir man taggad för förlossning Pippil8! Man vill liksom inte gå därifrån förrän man fått sin bebis...Nu börjar det bli spännande att kolla tråden varje dag för att se om det har startat för nån. Alla börjar onekligen närma sig! Ha en bra dag!

Swenglish) - lunch/middag
    ALEXANDRA (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    (Hellur) - lunch
    SOFIE(Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    VIVI (vivs) - lunch

• Lillenlillen

Igår fick jag en massa känningar som jag inte haft innan, vassa stick och liksom småvärkaktigtkring nedre delen av den nu stora livmodern... Dessutom hade jag jätteont i ryggslutet och kände av foglossning för kankse första gången. Undrar just om simningen spelar mig ett spratt eller vad som är på g....

• Swenglish

Lillenlillen- ja, tyvärr tror jag inte simningen var så värst bra för mig, hade ont igår... Skäönast var att bara ligga och flyta! Eller så är det förlossnign på gång! Tänk!

• Lillenlillen

Swenglish - Hmm, nej och jag som inte haft känningar av foglossning innan.. Måste ju nästan ha varit det? Men de här stickningarna kring livmodern undrar man ju...

• Vivs

Lillen- jag känner likadant till och från... nästan alltid på kvällarna! Igår kände jag jääättemycket, mer än tidigare! Som mensvärk, stickningar och ilningar i nedre delen av magen och ryggen och det kom liksom i omgångar.. tror det är förvärkar! I natt vaknade jag flera gånger och kände likadant men idag känns det bättre igen.. märkligt! Och jag har ju ändå inte simmat något..

Swe - på måndag kan du ju inte föda, då ska vi äta lunch Du får boka tisdag i stället... själv tänkte jag också boka tid för nästa vecka, tycker det är dags då
    Låter underbart med massage! Vi fick öva lite massage på föräldrautbildningen..så nu får min käre sambo träna flitigt här hemma

Ginger - hoppas du kan följa med på måndag! Du måste ju varva ner sista veckan på jobbet

• Emma3

Åh vissa av er är några veckor före mig så lyxigt Själv är man "bara" i vecka 36

Swenglish) - lunch/middag
    ALEXANDRA (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    (Hellur) - lunch
    SOFIE(Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    VIVI (vivs) - lunch
    Emma3 - lunch

Med plutten i magen v36
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3