• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Frill

Swenglish, vad spännande! Känns som att det är jättenära för dig, och sen hajar man till när man inser att man själv bara är 15 dagar efter...

Hoppas ni har det jätteskönt alla ni som är och simmar. Själv hade jag en "sudoku-natt" så jag tänker försöka sova lite på soffan mellan rycken på datorn.

• murgrönan

Nyss hemkommen från BM.
    SF mått: 33 (Är i v 38.)
    HB: 137 (yippie, kan sluta med Niferex!)
    Glukos: 5.9
    BT: 105/60
    Vikt:+ 15 sedan inskrivning
    Hjärtljud: 148

Bebben verkar må bara bra. Nu vill jag träffa henne!
    Själv har jag genomlidigt ännu en natt utan att sova. Roade mig med att räkna ut hur mycket pengar vi får i plånboken under föräldrearledigheten. Ja, det blir ju lite knapert, men det ska nog gå bra. Vi som flyttade till hus för inte så länge sedan har månha hål att fylla. Jag tänkte prova ta ut 4 föräldrardagar i veckan och se hur det går.
    Dags för en tupplur tror jag....

• Ginger6

Hej alla! Hoppas ni hade en skön bad-morgon! Avis! Snart kommer din bebis Swenglish, sjukt roligt och spännande. Ni är verkligen aktiva med matlagning, bakning och tvättning etc... jag gör verkigen inte mer än jobbar och chillar....Kollade mitt blodtryck igår och det har gått ner igen, känns skönt. Imorgon är det stora hjärtdagen, har ni tänkt hitta på nått speciellt?

• Sole

hej tjejer!

nu har man vaknat ur sin törnrosasömn efter varit uppe en sväng vid halv sju!

Var hos BM igår och mitt sf-mått hade vuxit och är nu 35 (skönt) samt att han hade fixerat sig! Dock gav det inte indikationer på när den förväntas komma sa min BM, men på gravid.se står det att de fixerar sig ca 4 veckor innan, vilket i mitt fall skulle betyda 2 veckor för tidigt!

Bianca
    vet du om ifall han är nedåtvänd nu? För nu är dom så stora att det skulle kännas som en mindre jordbävning i magen om de försäker vända sig nu...om det ens finns plats!!

hoppas ni hade mysigt på frukostadet imorse!

apropå alla hjärtans så har jag köpt en bok på www.bluebox.se/showinfo.asp som jag ska fixa iordning! Fast han kanske inte får den imorgon utan på sin födelsedag nästa vecka, vi får se!

• bianca2

Hej!
    Kom precis till jobbet efter frokostbadet! Så HÄRLIGT!!! . de andra var kvar när jag gick. lyx!!!!!
    Sole - tror inte han vänt sig men får inte veta säkert förrän om en vecka när jag ska till bm!¨
    ha en bra dag!
    kram

• Vivs

Hej hej! Har också varit hos BM idag.
    Mitt Hb hade gått upp till 122 från 115 ungefär..och då har jag inte ätit en endaste järntablett på sista tiden..märkligt, men skönt!
    Mitt SF-mått är 34, vikt +11kg, glucos 6.6, BT 120/60 och hjärtljuden 148 som vanligt Allt väl med andra ord...
    Bebis är inte fixerad men ruckbart huvud..aj, vad det gjorde ont när BM ruckade på det! Hon sa att ilningarna och stickningarna och obehaget i underlivet som jag känner är för att bebis är tyngre nu och trycker mer nedåt, då kommer hon åt nerver så det gör ont! Som man trodde då...

Jag är avundsjuk på alla som har fixerade bebisar! Jag vill att min också ska vara det...fast, som du säger Sole, så är det ingen garanti för något. En av mina kompisar har fött två barn som ingen har fixerats förrän på förlossningen!

Hoppas ni hade det riktigt skönt i badet! Själv kan jag knappt gå nu när jag varit hos BM och sedan tagit en tur till Åhlens.. (ont i fogarna..) börjar bli sjukt trött på att vara så orörlig!

Apropå alla hjärtans i morgon så ska vi nog inte göra något speciellt, har köpt ett par manschettknappar till min älskling som han tjatat om i flera månader nu!

• Ginger6

Ang fixering så tror jag inte heller att det är nån garanti. Både jag och min syster var rörliga innan vi föddes, beror helt på vad man har för bäcken tydligen.
    Bra presenter Vivs & Sole! Jag har köpt strumpor med hjärtan på och ett spel som han velat ha länge.

• Swenglish

Åh vad skönt det var! Käka supergod frukost, basta och simma i fyra timmar! Fast så mycket simning blev det inte för min del, fy vad ont det gjorde med grodsim, fick simma nåt slags halv-hundsim!

hoppas inte din statistik stämmer, Sole, vill inte föda om fyra veckor, utan helst om två!

tror inte vi heller gör något speciellt imorgon, vi brukar inte det, men däremot ska vi passa på att gå ut och äta nån dag snart samt brunch i helgen.

murgrönan- hoppas du får sova inatt!

vad bra att det var bra ni som haft BM-besök nyligen!

Bianca- ja, jag ser att du jobbar hårt idag! (gröna FL-lampan lyser )

• Lillenlillen

Jaaa, tack för idag tjejer! Sköntigt! Grymt bra frukost och kul att snacka massa grav talk :p

Jag tycker det är coolt att kroppen verkligen bärs upp av vattnet när man simmar, trots "övervikten". Desto värre blev det ju när man skulle upp och lyfta tyngden igen. Tänk vad lätt man kommer gå efter förlossningen, för man bär ju ändå på den där vikten som kom tillbaka efter badet 24h om dygnet!!

• bianca2

he he, jag har 80 uppsatser o rätta men det e lite segt! behöver verkligen varva lite m er
    tack igen för idag!
    gärna snart igen. kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3