• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Swenglish - Man får alltså en väska från MVC? Vi går ju på samma.
    Undrar om det är en liknande som den man kan hämta på Babyproffsen, via Pampers tror jag det är. Några vänner har tipsat om att hämta en sådan.

Har funderat på att premunera på någon tidning. Har också varit lite vidskeplig, fast mer att jag inte vill ha en massa saker osv. innan barnet kommer. Men har blivit bättre nu.

Trevlig alla hjärtans dag förresten!

• bianca2

Il tempo är alltid gott!!!
    håller m. hade ingen fokus i början men nu satsar jag faktiskt järnet så jag ska hinnam allt innan jag ska få en bebis!

• Hellur

Vi ska inte ut ikväll, gav upp i helgen när vi insåg att vi var för sent ute och bestämde oss för en en mysig hemmakväll med god mat.

Har ingen koll på lunchställen i stan då jag jobbar utanför stan och sällan äter lunch i stan. Litar helt på ert omdöme. Finns alltid någonting man gillar.

• Lillenlillen

MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

(Swenglish) - lunch/middag
    (Björklöv) - lunch/middag
    (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    (Hellur) - lunch
    (Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    LISA (LillenLillen) - lunch

Kan ni skriva in era riktiga namn? Vet inte om det är någon som fortfarande är hemlig på FL men det känns lite mer personligt :)

FÖRRESTEN: Vad är det för väska man skulle få på MVC?

//Lisa

• J79

Idag har jag bakat semlor och kanelbullar och de blev riktigt lyckade. Måste nog skaffa lås till frysen så att jag inte äter upp alla bullar själv...
    Hoppas att ni alla får en mysig alla hjärtans dag!

• Lillenlillen

J79: Men guuuud vad gott. Lås? Jag kan ta nyckeln om du vill att dina bakverk ska var ai säkerhet :p

• Swenglish

Glad alla hjärtans dag! Vi ska inte göra ngt speciellt, ska ut och äta en annan dag! Vill gärna ha rapport om den gamle och havet Bianca! Kul att få beröm från chefen, de kan vara snåla med det på skolor...

har det blivit ngn videokamera än ginger? Vi har köpt en canon, kan skriva utförligare om den om du vill?

• Pippil8

hej på er!

vad mysigt det låter med frukostbadet! verkligen härligt med simning och att kroppen inte känns så tung.

idag har vi varit på studiebesök på BB sthlm - det var en väldigt positiv upplevelse! undersköterskan som visade runt var helt underbart positiv och det var väldigt fint där. jag riktigt längtar tills vi ska dit. bara 3-7 veckor kvar... vi fick prova lustgas också och det var ju himla kul

det blev ju väldigt verkligt också när man såg alldeles nyblivna föräldrar med sina pytte-pytte-bebisar - ååå vad söta!

jag jobbar inte i stan så jag hänger inte med på lunch på måndag. men nästa gång kanske jag också har slutat jobba så då hänger jag på! kanske nån bebis som kommer med då också - vem vet?

• Zul

Väskan jag fick av BM på Mama mia är inte samma som boxen man kan hämta från pampers. Det är i o för sig pampersblöjor, men oxå en liten body från Lindex, produkter från apoteket, tandborste... Kul, men man klarar sig rätt bra utan oxå ;)

vegetarisk buffé på mån låter väldigt gott!

Mmm kom precis hem från en supergod middag på restaurant Göteborg i H Sjöstad....

/Maria

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3