• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Har gått upp 9 kilo sedan inskrivningen. Är helt chockad. Trodde jag skulle gå upp 15-20 utan problem. Har gått långsatm uppåt, det är nu på slutet det gått lite fortare uppåt. Bara tacka och ta emot.

Håller på att tvätta de barnkläder vi fått låna samt det lilla vi köpt själva. Måste köpa mer förresten.
    De är så små och mysiga. Kan titta på dem i evigheter. Snart får man använda dem!!!

Är avundsjuk på er alla som har en bebbe som ligger neråt och är fixerad. Vet inte min vänt på sig ännu. Den har sparkat och rört sig väldigt mycket under helgen, speciellt i natt. Har fått för mig att den vänt sig, men vet inte, trycker fortfarande mycket uppåt. Får vänta en hel vecka till för att få veta.

• Swenglish

Hos BM idag, fixerad bebis som ligger lååångt ner! "Vi får se hur länge den här stannar där inne" sa BM, kanske kommer den snart!

lillenlillen- oj, det var itne mycket du hade gått upp! Själv hamnar jag nog på +17 kg nånting, har inte vägt mig på två veckor nu. de har inte varit så noga med det på mitt MVC och vi har ingen våg hemma.

Tack Medusa, ska ringa och boka bord till nästa helg, måste passa på nu!

Cirpen- fina bilder!

Jag tänkte nog att vi skulle ses där nere där man betalar, så behöver vi inte vänta så länge medans alla betalar? är det ok med alla?

FRUKOSTBADARE- ska vi ses i entren (där man betalar) klockan 9?

Lillenlillen
    Swenglish
    Bianca
    J79
    Björklöv

det kommer en dokumentär på fyran ikväll "för födseln" som handlar om livet i magen, tror den har gått förut, men kanske nån som missade den då? Klockan 8 tror jag det är.

• Vivs

Det låter ju jättebra, Swenglish! Kanske tittar den ut snart då... bara inte vattnet går i morgon när ni ska bada, som någon skrev

Ska kolla programmet ikväll...

Ha det underbart i badet i morgon!!

• Pippil8

Sitter och surfar och kollar samtidigt på "Före födseln". I början av programmet visade de sånna där små mini-embryon och det känns plötsligt som väldigt länge sedan som min krabat var sådär pytteliten.

Vad lite ni har gått upp i vikt allihop... Sedan dag 0 har jag gått upp 16-17 kg, men jag började med att gå ner 3 kg så sedan inskrivningen har jag nog gått upp 20 kg (från 57 t 77). Under mitten av graviditeten kunde jag verkligen äta jättestora portioner OFTA. Plus en massa bullar, godis mm.

Björklöv - känner igen det där med skratt som kan bli gråt och hormonruscher. Fast jag försöker febrilt att hävda att jag minsann inte alls är påverkad av graviditeten! Men kanske lite ändå...

Ha så mysigt ni frukostbadare - det låter supermysigt!

• Pippil8

Förresten - kan era bebisars pappor höra hjärtslagen om de lägger örat mot magen? Jag trodde inte det gick att höra med bara örat (utan tratt eller sån där apparat) men min krabats pappa hävdar att han hör små hjärtljud?!

• bianca2

min kille hör hjärtljud o min bm sa att det går!
    prohrammet var ju bra!
    jag her en liten fråga/undran. förra ggn jag var hos bm hade bebben sjunkit ner lite o blivit ruckbar. nu undrar jag om han vänt på sig. känner mest aktivitet nere i livmodern? någon som känner igen sig o det handlar inte alls om att han vänt sig. hoppas inte!

• Swenglish

Bianca- jag känner rätt mycket neråt också, händerna är ju där och krafsar, plus att hela barnet ligger dubbelvikt så fötterna hamnar väl nästan därnere också.

• bianca2

skönt att höra!!! hoppas du har rätt. vi ses imorgon!

• Lillenlillen

Ja men det blir väl bra att ses därnere där man betalar kl 9 då... Jag får titta efter magar, har ju inte träffat någon av er förut! :)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3