• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Ikväll framför tvn i soffan kände vi tydligt hur bebisen "andades" i magen, hur gulligt som helst!

Vi får väl börja en liten lista för lunch eller middag måndag kväll, för att se vilket som passar bäst för de flesta?

MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

Swenglish, lunch/middag

• Björklöv

MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

Swenglish, lunch/middag
    Björklöv, lunch/middag

• Ginger6

Hej alla & alla-hjärtanskramar på er!! Jag träffas också gärna måndag. Kan middag på kvällen och lunch om det är i stan för jag jobbar min sista vecka nästa vecka. Äntligen!!

Swenglish, lunch/middag
    Björklöv, lunch/middag
    Ginger, lunch(i stan)/middag

• Hellur

God morgon!

Swenglish - Vad mysigt att höra hur bebisen "andas"! Måste vara en härligt känsla.

Kan luncha på måndag, men ej middag.

Swenglish, lunch/middag
    Björklöv, lunch/middag
    Hellur, lunch

• Swenglish

Hellur- ja, det var coolt! Först trodde jag inte att det var möjligt, men så googlade jag lite och fick reda på att de tränar sig att andas och drar in fostervatten i lungorna! Kändes som att ha en liten kattunge i magen! Vem vet, kanske är det en kattunge vi ska ha ändå???

• Sole

hej och trevlig alla hjärtans dag!

Swenglish
    hur kändes det när den andades?

jag kan äta lunch på måndag

Swenglish, lunch/middag
    Björklöv, lunch/middag
    Hellur, lunch
    Sole, lunch

• Vivs

Hej och glad alla hjärtans dag? Eller vad man säger...
    Jag har också känt de där andningsrörelserna, Swenglish! Lite coolt..

• Swenglish

Sole- den låg och tryckte med ryggen eller nåt utåt och jag lade handen på och kände hur det höjdes och sänktes i rätt snabb takt. Det kändes verkligen som att någon låg och andades där inne, nån annan beskrivning kan jag inte komma på. Det kändes inte som hicka.

• Zul

God alla hjärtans dag på er flickor!
    har precis ringt runt till lite restauranter för mig o sambon ikväll, men tji fick jag, fullt överallt, typiskt mig att vara så oplanerad...

BM-besök igår: SF-mått 33, Hb 115 (mer kött o broccoli!!), glukos 6,7, hjärtljud 137, huvudet ruckbart! Det närmar sig... Vecka 35+5 idag. Längtar till 37+0 för då är inte barnet prematurt längre. Sen får det gärna komma jättesnabbt!!

Har ni nappat på Vi Föräldrar-prenumeration? Det gjorde jag, man får ju bl a en fleecefilt... Fick en hel tygväska igår av BM på mama mia med "presenter" från Pampers m.m. Tandborste, tvättlappar, body, blöjor, salva...

Swenglish, lunch/middag
    Björklöv, lunch/middag
    Hellur, lunch
    Sole, lunch
    Zul, lunch

• Swenglish

Zul, jag har också funderat på det erbjudandet, men blev plötsligt vidskeplig... Tänkte köpa det senaste numret och packa ner i BB-väskan. Skulle också fått en väska hos BM men den var slut! kanske hinner jag få den, har ett till besök inbokat några dagar före BF-datumet, men min BM kramade mig så att jag trodde att hon trodde att vi inte skulle ses igen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3