• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Frill- drömmer också bebisdrömmar! Drömde inatt att jag var på ultraljud och BM sa att det var en pojke!

Har börjat fundera mycket på hur det kommer att sätta igång - vattnet går, jag får värkar? NÄR åker man in egentligen! Vill INTE föda på hallgolvet men samtidigt INTE vara på sjukhuset i evigheter. Min mamma hade mycket snabba förlossningar, hur mycket går det i arv egentligen?

Sole- det var intressant att det går i arv från barnets pappas sida också, måste intervjua svärmor! Jag kom tre veckor tidigt, min bror 2 veckor sent och min lillasyster blev igångsatt en vecka efter. Känns konstigt att jag redan gått om mig själv så att säga!

• Sole

ha ha vilka konstiga drömmar

jag drömde häromnatten att vi var inlåsta i en PoP-affär och maken sa att jag fick köpa hur mkt kläder jag ville

igår fick vi en tredje baby björn, det är den vi kommer använda för den är nyast (ca ett halvår) + att vi fick en jättegullig liten slips

nu är det egentligen bara lite småsaker kvar, sen känns det som vi är förberedda på hans ankomst!!

• Vivs

Vad roliga drömmar ni har! Jag har bara mardrömmar... att jag blir knivhuggen i magen och sånt trevligt... måste sluta kolla på CSI tror jag!

Har börjat svettas som tusan på nätterna också.. det har nog inte bara med drömmarna att göra tror jag. Vaknar ofta och är helt blöt av svett! Har blivit varmare i övrigt också märker jag, brukar vanligtvis frysa mig igenom hela vintern!

Jag har bakat två olika sorters bröd jag med Ska göra ett par pajer att frysa in som mat..lätt att värma! Annars låter det bra som de gör i USA

Om det är ärftligt när man föder barn så borde jag få närsomhelst! Min mamma födde första barnet 6v tidigt..andra 3v tidigt och mig 1v innan beräknad snittid, alltså ca 2v innan BF. Min kille är född 1v tidigt.. hoppas hoppas!!!

Sole - om du inte har alltför onda värkar kanske det är bra att gå de där 500m till sjukhuset, de säger ju att man ska vara uppe och gå in i det sista

• Swenglish

Vivs- jag har också varit väldigt varm av mig! Annars brujar jag ha isbitar till fötter och behöva tusen tröjor och jackor, men nu har jag inga problem att gå med jackan uppknäppt (för att magen inte får plats) när det är 10 minusgrader ute!
    Tror förresten jag röstar på dig som nästa föderska-med de oddsen!!

Sole- åh vilken härlig dröm!!!

Tror att Björklöv och J79 också ville bada imorgon? Har jag glömt nån?

FRUKOSTBADARE- ska vi ses i entren (där man betalar) klockan 9?

Lillenlillen
    Swenglish
    Bianca
    björklöv?
    J79?

• Frill

Mamma åkte buss till förlossningen och pappa cyklade Hon gick över tiden med mig och blev igångsatt, så jag hoppas att jag inte ärver det rakt av.

Vårt vardagsrum är helt översvämmat av barnsaker vi inte kunnat placera på rätt plats än. Galet att en blivande liten trekilosperson kan kräva så mycket utrymme. En subtil antydan om att inte bara vårt hem utan även vårt liv kommer att tas över helt och hållet?

• Swenglish

Frill- jo, jag vet, vi bor i en tvåa och tänkte att vi klarar oss här lääänge till, en bebis tar ju inte så mycket plats, jo men visst!

• cirpen

Sole: Vilken härlig dröm tänk om den kunde vara sann!

En kompis var förbi igår och skulle fota mig, tyvärr fick vi inte alls till ljuset, då vi ej har studio hemma direkt! Vi fick använda gästrummet...så bilderna blev ej så bra...Det var synd för hon brukar ta riktigt proffsiga bildrr annars! men men jag har slängt upp två bilder om ni vill se...

Vad duktiga ni är som bakar å har er, själv ligger jag mest å slöar på soffan med mina gravtidningar!

Idag är det prexis två veckor kvar!!

• Sole

cirpen
    jättefina bilder!

ja vilken underabr dröm, för ett år sen (om inte mindre) hade drömmerna varit att vara inlåst i en klädesaffär med kläder för en själv

imorse hade jag inte gått upp nåt alls sen jag var hos BM för två veckor sen + att förrra gången planade min mag-kurva ut så jag hoppas den inte planar neråt idag eller nåt sånt...

• Frill

Hej, läste just på en blogg om Ikeas fårskinn, det är tydligen inte så lämpligt för bäbisar, och det kanske är fler än jag som tänkt tanken att köpa det just till barnet?
    bebislangtan.blogspot.com/2007/01/varning.html

Cirpen, fina bilder!

Sole, lycka till med magmåttet!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3