• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

jag ska försöka ge upp att tro på olika teorier om när bebisen ska komma, men kan ju inte låta bli!

Igår var vi på förlossningsförberedande kurs på Åsö med en barnmorska från Huddinge (henne vill jag ha när jag föder!!) och som av 25 års erfarenhet sa att de brukar komma +-8 dagar från BF.

Lyssnar nån av er på Rix morronzoo? Min BM var med häromdagen och pratade om Gerts bebis som är beräknad den 20 feb, synd att jag missade det.

• Swenglish

Ja, det kändes mycket märkligt när man kom upp ur vattnet, från att ha varit viktlös till sannerligen mycket "viktfull"!

Absolut snart igen! Är det inte rätt många som slutar jobba den här veckan så kan man ses på lunch nästa vecka? Vill gärna hinna med en sväng till iallfall! Fast vem vet, kanske hinner jag gå till 13 mars? (dagen den absolut senast kommer ut!)

verkar vara många i tråden som hänger på FL så här under eftermiddagen!

kul att din BM var med i radio Sole, hörde dock inte på det programmet!

Lycka till med uppsatserna Bianca!

• Emma3

Hej!

Låter som ni hade det härligt idag tjejer!

Ja jag träffas hellre på en lunch än middag då det tar en stund för mig att åka in till stockholm.

Med plutten i magen v35
  • Sole

jag hänger här fast jag inte borde, har ju massa att läsa....
    lunch låter trevligt tycker jag!

har skola tors + fredagar så gärna nån av de andra dagarna!

• Hellur

Halloy!

Låter som ni haft en skön förmiddag ni som ätit frukost och badat. Hade varit mysigt att var med.

Vill gärna följa med på lunch! Jobbar dock 3 veckor till (denna inkluderad) så kan inte alla tider. Men är ledig på måndag, så då skulle passa utmärkt!

Swenglish - Vad spännande att din bebis kan komma när som helst.
    Känns inte som min har vänt sig ännu Är sååå avundsjuk på er som har en bebis som överhuvudtaget har huvudet neråt.

Sole - Lyssnade på Rix Morron Zoo den morgonen din barnmorska var med. Hörde tyvärr inte allt, då jag var framme vid jobbet mitt i.

• Emma3

Ja på måndag skulle jag oxå kunna, kan inte ons för då går jag på vattengympa och det är ungefär vid lunchtid.

Med plutten i magen v35
  • J79

Hej, hej tjejer! Tack för en mycket trevlig fm. Bianca vad imponerad jag är av att du orkar hålla dig vaken på jobbet, när jag kom hem la jag mig på sängen för att vila. Somnade och vaknade för ca en halvtimme sedan av en hård spark i revbenet. Hoppas att jag kan somna i kväll.

I morgon ska min älskling få en cd skiva och sen på kvällen ska vi gå ut och äta. Man måste passa på och göra sånt innan babyns ankomst. Man vet ju inte hur livet blir då men jag är förberedd på kaos.

Lunch nästa vecka låter trevligt jag hoppas att jag kan följa med tis, ons och fredag passar för mig.

• Björklöv

Säger som J79 (och resten av badnymferna ) tack för en trevlig förmiddag Jag har testat soffan nu på eftermiddagen, den var mycket skön och sovvänlig

Vad gäller lunch nästa vecka passar det mig alla dagar utom tisdag!

• cirpen

Sole: Törnrosa sömn!? ..Lyllos dig!

Själv får man var glad om man lyckas vara sovande i två timmar i sträck....

Idag har jag härjat på IKEA och Barkaby Outlet hela dagen..Är helt sluut nu! De hade billiga filtar som jag tänkte klippa upp och sy små filtar av. Om jag nu orkar kånka fram symaskinen!
    Sen kom en Labanmobil idag på posten, som jag suktat så länge efter..kul!(Spöket Laban tokig!) Det första jag gjorde när jag kom hem var inte å mata katten som jag brukar,eller packa upp matvarorna, nä jag skulle prompt mekka upp mobilen först...hihi (Jag är 33 År!!)Sen satt jag i soffan och log för mig själv när jag tittade på spjälsängen.

Idag var första gången som ngn okänd kommenterade min mage, det var en komplimang förvisso, men jag trodde i början av grav att det skulle vara mera kommentarer. Hur har ni upplevt det?

• Swenglish

Cirpen- faktiskt så trodde jag att också att det skulle vara ett himla klappande på magen, men det har inte varit så! Idag på badet var det en tant som utbrast "åh vilka fina magar" och sa vad mycket fint vi hade att vänta oss, och hon blev alldeles tårögd! Det var roligt att höra!

Björklöv o J79: har också sovit en timme nu på eftermiddagen...skönt!

Det ser ut som om måndag kunde funka för många (men inte för J79) med lunch? Eller är det fler som hellre skulle vilja träffas på kvällen?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3