• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Frill

Jisses vad ni skriver. Märks att alla inte jobbar längre

I natt har jag sovit i min egen säng! och snart ska jag bada i vårt nya fina badkar!!!! Kunde äntligen sova så länge jag ville utan att hoppa upp halv åtta för att ta emot hantverkare, och att kunna gå halvklädd utan att oroa sig för att nån plötsligt ska kunna kliva in genom ytterdörren med en hink verktyg. Så skönt att få ha lägenheten för sig själv! Och att kunna sätta fast liggdelen på barnvagen utan att oroa sig för att den kommer att damma igen.

Igår åt vi supermiddag på vår favorit Serwito och gick på bio. Jag fick en bukett rosor och en TENS-apparat

Köpte en kamera i förrgår, en Fuji finepix F30 (den nya versionen av min förra som jag råkade sabba).

Just på måndag av alla dagar ska jag bort och jobba, så jag kan tyvärr inte komma på lunch.

Swenglish) - lunch/middag
    (Björklöv) - lunch/middag
    ALEXANDRA (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    HELENA (Hellur) - lunch
    SOFIE(Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    LISA (LillenLillen) - lunch
    VIVI (vivs) - lunch
    Emma3 - lunch
    Sofffy - lunch
    Medusa - lunch/middag
    Frill - middag

• bianca2

Hej!
    Den gamle o havet var suverän!!! så himla gott. åt nog alldeles för mycket för jag vaknade inatt av en liten spya i munnen. nice! En månad kvar idag!
    börjar bli lite nervös att jag inte ska hinna flytta innan (nästa söndag)
    ha en bra dag.
    kram kram

• Ginger6

tihi mysigt Bianca Jag kände likadant igår. Åt en glass innan jag gick och la mig och sa till mannen att det känns som glassen rinner ut igen när man lägger sig ner... det är liksom inte så långt mellan magsäcken och munnen Kram på er!

• Swenglish

Ojojoj här är man borta några timmar på massage (skönt!) och spontanlunch med ginger (gott och trevligt!) och så har det skrivits massor!

Bianca- nice. Men den gamle och havet lät trots nattliga kräkningar bra, så det siktar vi på, har alltid velat prova den!

Cirpen- vi köpte en videokamera, men vad gäller digitalkamera kan jag varmt rekommendera Sony Cybershot Dsc T3 eller kanske nån nyare variant, vi har haft den ett par år nu och tycker fortfarande den är den bästa vi sett!

Soffy- du är så välkommen!

Frill- grattis till fixade lägenheten! Tråkigt att du inte kan just måndag, men det blir nog fler gånger!

Vad tycker ni om Örtagården, ska jag ringa och boka där (ringer imorgon om det är någon till som vill skriva upp sig på listan) klockan 12 på måndag? Det ligger precis vid Östermalmstorgs T-bana bredvid saluhallen. Det är vegetarisk buffe och kostar 85 kronor.

• Ginger6

Låter bra Swenglish. Tack för trevlig lunch!

• Zul

Swenglish: det låter jättebra kl 12 på måndag. TAck för att du fixar.

Sole: Jag går på Mama Mia på Karlavägen eftersom jag bodde där innan vi flyttade i julas.

Oj, spänningen stiger i tråden! Så kul. Ni som är nära måste lova att droppa en rad om när det är på G, om ni orkar...

Är i v 36 nu (35+6). Jag har hela tiden trott att jag skulle ha fött vid det här laget, men icke!
    Är ute på Tradera en del o försöker hitta saker till spjälsäng m.m. Men är inte helt haj på det här med budandet...

Fick förresten tygböckerna och leksaken från Go'boken idag (har de ringt till er med?). Kanske lite kul... Men blir så trött på mig själv att jag alltid går på allt sånt! Men en bra liten bok om vad läsa för barn, och när, fick man.

• Lillie74

Jag kan tyvärr varken lunch eller middag på måndag, men hoppas ni får det mysigt!

Vivs, jag tror på dig som nästa som får barn

• bianca2

åh! vad avundsjuk jag blir på er som ska ses på måndag. om det blir en träff veckan efter är jag på!!! då har jag sportlov!!! vattengympa nu. kram

• Hellur

Örtagåtden på måndag vid 12 blir jätte bra! Vad snällt att du fixar Swenglish!

Ingen som ringt oss från Go'boken eller något annat företag som vill sälja barnsaker ännu. Har svårt att säga nej om de ringer...

• Hellur

Fick post från Libero idag, fick två blöjor... de räcker nog länge... Fick även rabatt kuponger på de två blöj sorterna för nyfödda.
    Någon mer som fått sånt?

Har varti i stan för att handla beibiskläder till ett par kompisar som fick en flicka förra helgen. Men det finns ju så mycket fint och smått så kunde inte låta bli att köpa lite själv också

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3