• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

murgrönan

jag upptäckte att äggklockan ringde nu men det luktade rätt bränt i köket...jomenvisst, riset var kolsvart

• Lillenlillen

Hahaha, är alla lite virriga nuförtiden?

Vet inte om jag berättat att min sambo en morgon kom in och fnissade i sovrummet och visade sin tallrik... Jaha vad är det nu då tänkte jag och vände mig om... Och så ställer han ner sin frukosttallrik på kudden. Den innehöll: fil, müsli, all-bran, bär och på toppen: ketchup. Skönt man inte är ensam om att va lite omtumlad!

• Sole

Lillenlillen

ha ha usch fy för ketchup till frulle!

• murgrönan

Hi,hi, det är inte bara jag med andra ord! Sambon har verkligen haft sympatisymtom under hela graviditeten. Ibland tror jag det är han som har fått den största hormonsvängningen

• Lillenlillen
    Sole:

Det värsta är att jag är inte hundra på att han hällde ut det. Han älskar nämligen ketchup, på ALLT. Kanske inte på fil men väl på fisk, köttgryta, scampi.. You nameit, han  sabbar det med ketchup!!
  • murgrönan

Ketchup och....scampi. Urk! Till fil lät det inte heller så trevligt....

• Lillenlillen

Efter lite diskussioner kring Lejonkungen-citat bland kommentarernai min blogg hittade jag ett citat jag definitivt ska börja köra med inom kort...

- Your son is awake.
    - Before sunrise he's YOUR son.

Amen.

• Zul

Halloj!

Håller med om att magen blivit krångligare allt eftersom. Man är ENORMT förstoppad (gråter på toaletten) och för att avhjälpa det har jag proppat i mig katrinplommon, laxermedel, fibrer, vatten... Och helt plötsligt blev det det motsatta i flera dar. Mysigt! Jag berättade för min gravida också mycket förstoppade kompis om diarrén (ursäkta...) och hon fällde den underbara kommentaren: "Jag hade gjort vad som helst för lite diarré just nu!"

Ginger: ät mycket kalcium, det sänker blodtrycket. Kalciumtabletter, all mat med kalcium. Och vila, yoga, avslappning...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3