• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Björklöv
    Frill - Det som hjälper för mig när jag får svullna fötter av vätska är att dricka vatten, massor med vatten! Och att röra på mig, gå en promenad i lungt tempo räcker, fast det ska "hålla på" ett tag. Det räcker inte att gå till bussen eller liknande. Ibland kan det minska lite om jag har fötterna i högläge, fast nu är det jobbigt att ligga på rygg så det har jag gett upp... Och så gör jag tåhävningar och stretchar varje kväll när jag borstar tänderna, brukar märka om jag missat det en kväll...
  • Frill

Tack Björklöv! Ska genast gå och fylla på min tillbringare

• Sole

Frill
    stödstrumpor är kanonsköna att ha när man är svullen om benen

• Sole

Karin99

hoppas du fick någon mer sömn, jag somnade om vid ca 05.30 och vaknade nu.
    blir att äta frukost och bege sig till skolan snart.

Lillenlillen
    tänk på mig som måste vänta ÄNNU längre *suck*

• Lillie74

Ni skriver så det står härliga till! Det tar en förmiddag att läsa igenom om man inte varit inne på ett tag.

Det börjar ju luta åt att min terori stämmer, att du är nästa att få barn Vivs

Var hos BM i morse och bebisen är fixerad nu, tiggde till mig ett ul också för att verkligen få bekräftat att den ligger med huvudet ned, har en kompis som fick sig en smärre chock när de kom in till förlossningen eftersom deras bm tagit fel på huvud och stjärt, det blev lite dramatiskt för de fick ta ställning snabbt som 17 om de ville föda i säte eller bli snittade, hon valde att föda i säte, ingen rolig historia det där.

Vill ni inte luncha igen? Nästa vecka? Nu är jag hemma om dagarna och vill också äta gratislunch...

• Plutten forever

Sole: Ja, jag gick och la mig igen vid 6 och sov till 8 skönt...
    Åt en liten frukost vid 5.30, sen en "second breakfast" vid 9

nu ska jag lägga mig i soffan och titta på film, har lånat 5 dvd av mamsen Vilken ska jag börja med tycker ni? jag har:

* Nyckeln till frihet
    * Masjävlar
    * Jet lag
    * Million dollar baby
    * 50 first dates

Har inte sett någon av dem! vilken är bäst?

v 38 - bf 12 mars!
  • Sole

Ja det skrivs på här, märks att folk är lediga nu!
    Själv har jag tenta nästa vecka - undra hur den ska gå när jag knappt öppnat böckerna....

Karin99
    det är ju så skönt att man kan somna om, skulle bli jättestressad över sömnen annars! Nu ska jag också äta en andra frukost, man hinner ju bli hungrig igen när man äter så tidigt!

Jag skulle välja att se Masjävlar, mysig film!
    Annars är Nyckeln till frihet en av de bättre filmer jag set tgenom åren och Jet lag är den enda som jag inte har sett, filmgalning som man är!

Själv har jag nu massa osedda filmer på datorn, anskaffade på annan väg *hrm*

• Lillie74

Föresten, är det någon som har TNS- apparat hemma? Fick rådet av bm att hyra en sån och ha hemma innan man åker in till bb. Har inte hört så mycket om det innan (om det är bra eller inte) mer än att det är en smärtlindringsmetod.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3