• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillenlillen

En idé:

Vi kanske kan våldgästa samma öppna förskola sen lite längre fram, bara för att ha en plats att hänga på innan värmen kommer ute. haha..

Tänker mig fröknarnas miner när det ramlar in 12 pers med små skrikisar *s*

Eller iofs, vi kan ju starta en egen när jag tänker efter, underlaget borde räcka :) haha

• Sole

Lillenkillen

låter ju bra
    hur små får dom vara där?

• Lillenlillen
    Sole:

Du läser mitt användarnamn fel, det är Lillen två gånger (Lillen var redan taget) och sen tänkte jag att om jag kallar mig Lillen på nätet så kan väl bebben va Lillen x 2 då, eftersom den är inuti mig :) Jaja, spelar ingen roll bara noterade det :p

De får nog vara nästan hur små som helst, men iofs så ska man ju vara lite försiktig med att vara runt barn den första tiden har jag förstått. Så jag vet inte, sånt kanske får vänta till hösten eller nåt?
  • Pippil8

Lillenlillen, läste din blogg för första gången och om jag förstår dig rätt så var det en annan bm som mätte magen den här gången och fick det till att den inte har växt? Min bm har sagt att om två olika bm mäter kan det bli lite olika för att de mäter på lite olika sätt. Så den kanske har växt i alla fall? Men hur som helst hoppas jag att ni blir lugnade på tillväxt-ul på onsdag!

Bara ca 1,5 vecka kvar att jobba för mig nu. Börjar se fram emot fler sovmorgnar. Även om jag sover rätt bra än (de flesta nätter sover jag hela natten) så känns det som om sömnbehovet är betydligt större nu än för bara en månad sedan.

BasseKatt - å vad det måste ha känts konstigt att köpa en enkelvagn. Börjar nästan gråta när jag läser det Vilka blandade känslor. Det är ju samtidigt jättekul att ni har fått en liten pojk, att ni har blivit föräldrar Skönt att ni ska få komma hem också!

Swenglish, tyckte jag såg dig på t-centralen igår vid 15-tiden? Var där med några kollegor (nu undrar ni nog vad jag jobbar med om jag är på t-centralen med mina kollegor ) så jag gick inte fram och ropade direkt.

Semmeldags nu Och låt de här 1,5 veckorna gå fort för jag längtar efter sovmorgnar

• Lillenlillen
    Pippil8:

Mmm, men den andra barnmorskan försökte på alla sätt och kunde inte ens komma upp i 33 fastän det varit 34 förra gången. Hon hade som mest 32... Och det hade ju varit så en gång innan så hon ville väl försäkra sig om att de inte missade något som kunde vara något fel bara för att min barnmorska var sjuk. Som min kompis sa (som jobbar inom vården).. "I vården är det alltid det säkra före det osäkra". Och tur är väl det kanske!
  • Sole

Lillenlillen

såklart jag ska skriva det rätt, har bara läst slarvigt!

• Frill

Oj det tog ett tag att läsa igenom allt sen sist (igårkväll ) Kul!

Såg också dokumentären men kisade lite under valda partier.

Vi var hos BM idag och visade upp vår ifyllda "förlossningsplan", sammanfattade graviditeten, fick adressen till BVC vid Gullmarsplan (fler som kommer att gå där?).
    Allt såg bra ut, och bäbisen hade borrat sig så långt ner att hon knappt kunde känna huvudet. Hon verkade lite förvånad över det, men sa inte om det betydde nåt särskilt. Den verkar ju vara på väg åt rätt håll iaf.
    Min journal ligger i bilen, men jag tror hon sa att måttet var 38 cm. Kan det stämma? Låter mycket. På tal om mycket så har jag om några gram nått den vikt jag hade siktat på att INTE komma över den här graviditeten. Ett jämnt tiotal mellan sjuttio och nittio kilo...

• Swenglish

pippiL8- det var säkert jag, var inne en sväng på Åhlens efter lunchen igår!

Bassekatt- skönt att få komma hem såpass tidigt! Och vad bra att det löste sig så smidigt med vagnen, måste kännas ofattbart konstigt att få gå och handla en ny!

Vivs- har också börjat få mensvärk nu, spännande!

Ginger6- har också beställt en bebis till helgen, skulle passa mycket bra med sista BM-besöket på fredag, hinna fixa det sista och mannens sportlov nästa vecka-en extra pappavecka! Kanske syns vi i Sös/Södra BBs korridorer i helgen??

Frill- ja usch vikten... min mamma trodde inte sina öron när jag sa att jag väger 92 kilo! Jag menar HALLÅ 92 KILO!!!! Hoppas bara att jag inte hinner spränga 100-kilosgränsen, det skulle vara deprimerande... Ja ja, bara inte bebisen tar efter sin mor...

Har ätit supergod semla idag, från franskt bageri, inte så stor, med riktig grädde och mycket kardemumma, mums! Hoppas ni också njutit av goda semlor!
    Jag har varit dum idag, först flyttat soffan helt själv, och sen sprungit till bussen. Nu kan jag knappt gå pga foglossningen. Usch!

• Frill

Swenglish, lätt att förta sig i möbleringsivern. Har konstaterat att jag skulle vila mer om jag jobbade heltid på kontor än när jag är hemma och skruvar spjälsängar, flyttar byråar, städar väggar, river byggpapp och allt annat kul man kan hitta på. Min foglossning är dock helt ok idag. Hoppas din blir bättre.

Visst är siffrorna på vågen läskiga när de är så ovant höga. Jag känner mig trots allt inte så stor, mer än över magen. Men vill det sig illa så har jag drygt 5 v på mig att växa. För att förbättra chanserna är min man och köper grädde till semmelpreparering

Bassekatt, grattis till att ni ska få åka hem!
    Och Hellur, grattis till vändningen!

• Vivs

Swenglish - du kanske har satt igång något med ditt springande? Eftersom du oxå har mensvärk nu.. Jag tog en snabb promenad fyra trappor upp till vinden igår med en tung papperskasse och min mensvärk är ju tillbaks idag Jag ska också försöka med SÖS i första hand så jag kanske stöter på er jag med i helgen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3