• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Sole:

Hos oss blir det nog mer såhär:

Swenglish, när din man kommer hem, gör såhär:

1. Låt lägenheten vara lika dammig som när han gick hemifrån.
    2. Låt matkassarna stå oupplockade.
    3. Låt middagen vara oplanerad och synnerligen olagad.
    4. Ligg på soffan och invänta en kopp te (och choklad alt. semla)
    5. Be om fler och fler kuddar att stötta mage, rygg, ben med under kvällens lopp.

Lillenlillen: GRATTIS till UL, lät ju jättebra! Skönt!

• bianca2

just nu ser det ut så här hos  oss: min kille ska gå ner i tvättstugen (jag har dock sorterat allt rätt eftersom jag e kontrollfreak), sen ska han fixa mer tidningspapper så vi (han) kan fortsätta packa o på vägen ska han kolla ifall han hittar en semla.
    jag sitter framför fl och äter godis.

jag ska dock vara m o  hjälpa till när han kommer tillbaks o  imorgon ska vi städa ur vinden ur min gamöla lägenhet.

• Hellur

Sole -
    Har läst den förut, då skickade jag den till min sambo med texten "Den perfekta mannen".

• Vivs

Sole - vad bra att du skrev in det där om värkar och förvärkar, jag satt just precis och pratade med min sambo om det! Har nämligen sammandragningar titt som tätt nu, ungefär var 8e minut men det blir bättre när jag går omkring. Fast de kommer när jag ligger och vilar också...blir ändå inte riktigt klok på det hela! Men jag antar att riktiga värkar gör bra mycket ondare än så här! Och, ingen propp som gått än

Skönt att allt är som det ska, Lillen!

• Vivs

Swe - ja, vi får se vad som händer.. men det är tyvärr nog bara förvärkar...ska ta ett bad och se om det går över!

• Hellur

Vivs - Du kanske snart är mamma.

Sole - Listan med värkar var jätte bra! Tack för att du informerar.

• Frill

Oj Vivs, förvärkar eller inte, låter ju som om någonting är på gång om inte allt för lång tid i alla fall Hoppas badet lindrar.

Jag har ätit grahamsfranska med ost och två(!) semlor nu och ångrar mig lite. De var visserligen hemgjorde, men bara aningens mindre än köpesemlor. Bäst att hålla mig i upprätt läge ett tag...

Försökte filma magen när den böljar, men det är en riktig retsticka därinne. Det har han/hon efter sin far.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3