• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Björklöv
    Lillie - Jag har testat TNS vid andra tillfällen, bla vid en inflammerad skulderbladslyftarmuskel och det känns väldigt speciellt men det lindrar smärta jättebra. Jag skulle testa lite innan den behövs "på riktigt" för att vänja sig vid den kittlande, ryckande känsla som uppstår
  • Björklöv

Var ju till bm igår och uppenbarligen går jag och bär på ett stort barn enligt henne! Hon trodde på en födelsevikt på 4 kg! *HJÄLP* Fast så förvånad blev jag inte, både jag och sambon var stora små bebisar

• Sole

Björklöv

du har en till här som har uppskattad födelsevikt på ca 3,9-4 kg och jag tror Bianca ligger där också, så du är inte ensam!

• Vivs

Frill - håller med Sole om stödstrumpor! Men tänk på att ta på dem tidigt på dagen innan du hinner samla på dig vätska, sen är det omöjligt att få på dem! Med magen är det nästan omöjligt ändå Försök att vifta med fötterna när du sitter och ligger ner, det får igång cirkulationen. Och högläge om du kan... när du ligger kanske det är svårt men om du sitter i soffan, försök att inte ha benen rakt ner, då samlar vattnet på sig.. Rör på dig mycket och drick mycket vatten som de andra säger...

Lillie -jag tror ändå du får före mig Har ingen TENS hemma men lånade hem en från jobbet när jag hade nackspärr... rätt skönt om man inte kör på för hög styrka. Om jag orkade ta mig till jobbet skulle jag låna hem den till förlossningen, tror nog det kan vara skönt när värkarna sätter igång! Man kan ju ta med sig den till förlossningen också men bra att testa lite innan för att känna hur det känns!

• Lillie74

Björklöv, vår bm trodde att vår bebis kommer att väga runt 3 kg vid födseln och när hon sa det drog jag en lättnads suck men då spände hon ögonen i mig och sa att det spelar ingen roll om den väger 3 el. 4 kg, det kommer att göra ONT ändå.

Kommer du ha en TNS hemma innan föresten?

• Sole

vikten spelar ju inte så stor roll, det är ju huvudomfånget som är det som skall ut först "och bana väg för övriga kroppen"

• Lillenlillen

jag fick höra att huvudets diameter är 9 cm, kan det inte bara stanna i växt NUUUU?

• Lillenlillen

Jag har förresten en TENS, min mamma hade köpt en vid nåt tillfälle som jag har fått låna. Har bara testkört på låg strömstyrka. Vi får se om det hjälper sen. Jag vet inte exakt hur man ska använda den men min BM sa nåt om att "ringa in smärtan" med klisterlapparna...

• Swenglish

Björklöv- hur uppskattade hon födelsevikten? Med SF-måttet eller? Ska till Anette imorgon, ska fråga om hon akn uppskatta hur tung den här blir.

Karin- röstar också på Masjävlar, den är mysig! Nyckeln till friheten är MYCKET bra, men rätt lång och lite "tyngre". Million dollar baby är också jättebra men inte särskilt munter. Beror på vad du är sugen på!

Lillie- grattis till fixeringen! Jag fick också ett UL för att bekräfta att det var huvudet som låg neråt, känns skönt att vara rätt säker på en sak åtminstone när allt annat står skrivet i stjärnorna...

Lillen- ja, VARFÖR!!!! vill bara få det gjort nu, ju längre tiden går desto mer tänker jag på det, på allt som kan gå fel osv...

Skulle faktiskt jobba idag, har ett litet extrajobb där jag scannar in och sorterar listor med personnummer till Studentkortet, men så har de skickat fel listor! Pengarna hade varit bra, och jag vågar ju inte svära på att jag hinner scanna de andra om några dagar... Kanske får jag också lägga mig på soffan och kolla på film istället! Känns farligt att gå ut, jag går hur långsamt som helst och det finns förrädisk is under snön! Nån som skaffat broddar än?

• Björklöv
    Lillie - Nej, ingen TNS hemma... Och jag känner mig lite splittrad vad gäller TNS, vet att det fungerar bra för mig men att det samtidigt kan påverka barnet om man sätter elektroderna fel. Och att man vet för lite HUR det påverkar...
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3