• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

lillenlillen!!!
    älskar den!!! Åt en 200g i helgen

• Sofffy

Hallå!!

Här verkar alla sova som stockar, typiskt
    själv är man pigg som en mört. Har legat o vändit och vridigt på mig i 2 timmar o bestämde mig till slut för att gå upp. Ja kroppen verkar ha ställt in sig nu på att vara vaken om nätterna. Hoppas att man kan se det positiva i detta sen när bebben e ute.

Zul- du får knipa nu i helgen då när mannen är iväg om bebis skulle få för sig att vilja kravla sig ut.

Åhh nu är det riktigt nära för flera av er, så spännande.

Jag är lite ambivalent vad det gäller min ploppning, hoppas att min stannar minst till utsatt tid så att renoveringen hemma hos oss är helt klar när bebisen anländer men samtidigt längtar man så oerhört nu. Va o snusade på min svägerskas 1-månaders idag o då vill man bra gärna ha sin egna lilla plutt.

Åt en liten semla idag på fettisdagen, allt sött som jag äter på senaste har en tendens att vilja komma tillbaka igen, magen bestämmer typ att det inte får plats. Känns ganska bra iofs att vänja sig av med snasket, till sommarn sen är det hejdå semlor o choklad och välkommen keso, tonfisk o nutrilett.

Nä om man skulle ta o försöka få ngn timmes sömn. Ska till lägenheten i morgon och inspektera o se till att våra hantverkare jobbar som de ska, bossa lite

Oj blev en smärre uppsats detta..

Kikar in i morgon och kollar vad ni har för er.

Ha en underbar onsdag!

• Swenglish

God morgon! Har sovit ok, fast vaknar varje gång jag ska vända mig pga foglossningen, blä! Försöker städa lite här hemma (men struntar i att lyfta soffor idag ) men har inte riktigt lust och energi, allt tar så låååång tid när man är smidig som ett kylskåp! Nej, usch, nu ska jag sluta klaga, snart kommer en beeeeeebis!

hoppas ni alla sovit gott!

Lycka till på UL idag Lillenlillen! Håller med om att känslan av att vilja få det gjort! Känns så konstigt att gå och vänta på, oroa sig över och längta efter något som man inte har den blekaste aning om hur det kommer börja, arta sig eller sluta!

• bianca2

god morgon!
    har sovit mellan 01-06 i ett sträck utan att vakna
    känner mig helt utvilad vilket är bra då jag måste iväg till jobbet snart!
    jag är lite ambivalent när jag vill att bebben ska komma. vi flyttar ju nu och det vore ju bra om man fick sig ett par veckor o fixa lite innan men samtidigt vet jag ju att jag bär på en STOR en redan nu. och att den kommer väga runt fyra redan vid utsatt dag så gå över alltför länge vill jag ju inte heller!
    Fick mail om att vår soffa vi beställt kan levereras nästa vecka!!!! Perfekt -direkt efter flytten.
    ha en härlig dag. vem vet - nån av er (swenglish) kanske får en bebbe idag!
    lycka till lillenlillen!
    kram

• Vivs

God morgon! Mensvärken fortsätter och har hållit mig vaken till och från under hela natten.. känns som den trappats upp lite, hoppas Fast inte kul om man ska gå omkring och ha det så här i 4 veckor till!! Fy 17, börjar redan bli lite öm i nedre delen av magen så hur ska det bli efter förlossningen... men, ska också försöka låta bli att klaga, jag VILL ju att något ska hända!

v40 nu, Swenglish? Åååhh vad spännande!!!

Skönt att du inte kan äta så mycket sött nu, Soffy, själv är jag så sjukt sötsugen och har så dåligt samvete för jag kan inte låta bli allt gott! Både jag och bebis mår nog bäst av tonfisk och keso fram till sommaren

• Sole

godmorgon!

vaken rätt tidigt idag trots att jag var vaken under några timmar inatt, låg och kollade på skräckfilm för att kunna sova(!!)

Nä vi är två som planerar möhippan och det kommer gå bra, det är ju bara att man så gärna VILL vara med hela dan och jag är en rätt planerande människa så det är lite jobbigt att inte kunna säga nu hur mkt man kan vara med. Fast på själva möhippedagen så har jag inga viktiga saker att ta tag i just av den anledningen att jag inte vet om jag kan vara med hela tiden.
    Nåväl känner man sig någorlunda fräsch och pigg och han vill ammas hela tiden så får han hänga på!

Lyllos er som har bokat i helgen att föda bebis, om jag kommer upp till SÖS kanske det smittas av?

Lillenlillen
    Tack för insikten om flaska, så långt tänkte jag iallafall att man inte ska hålla på med sånt innan amning funkar, men har tyvärr inte så jättehöga förväntningar pga av tidigare operation...
    Fast det är ju jättebra OM det nu funkar!

• Swenglish

Åh, fler har vaknat! *uttråkad* Så frustrerande att allt jag vill göra gör ont! Klaga, klaga, klaga!

Bianca, jo, jag vet det är blandade känslor när man helst vill att den ska komma, samtidigt som man vill ha den här så vill man ha tid att fixa och dona. Det är kanske bara att acceptera att helt totalt förberedd och "färdig" blir man aldrig! Vill också köpa ny soffa, trött på vår uuuurgamla och inte särskilt snygga soffa. Vad köpte ni för någon?

• Swenglish

Vivs- jag tror att du kommer föda snart! *ser in i min spåkula* ja just det, vecka 40 idag!!!!!

Sole- det låter ju bra med möhippan! Du är så välkommen på brunch på Sös på söndag!

• bianca2

en på folkhemmet. stor mörkgrå m divan (eller vad det heter). man kan sitta massor m folk i den + att vi köpte fotpall till så man kan sova 2 pers i den. divanen kan man även sätta på båda sidorna. det finns en snarlik på deras hemsida men vår är inte fullt så djup utan lite längre. jag ville ha en´"social" soffa så vi kan he besök i förorten av alla våra kompisar samtidigt som jag ville ha en stor, skön soffa som jag o killen kan ligga brevid varandra i!
    känns kul eftersom vi äger typ 0 möbler! vuxenpoäng: ny gemensam lägenhet, ny soffa och bebis på g!!!
    måste dra nu.
    kram

• Vivs

Jag hoppas verkligen du har rätt Swenglish.. jag är trött på det här nu! Fast jag lovar att bara för det känns som något händer så kommer jag gå över två veckor!! Det vore så typiskt..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3