• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Swenglish

jag har funderat på broddar och mannen kollade förskräckt på mig och sa "det är sånt min mamma tycker är praktiskt"

nåja han har inte varit en höggravid kvinna närmare nittio kg (86.6 idag) som försöker gå över förrädiska isfläckar

• Lillenlillen

Sole:

Det kan vara nog att vara en gravid kvinna på 60 kg med de isfläckar som det är nu :P Jag halkar runt som en vante på stan...

Swenglish:

Agreed. JU mer tid man får desto mer nojjar man ju. Ut me't nu så kan vi gå vidare, liksom!

• Sole

ang. födelsevikt så mätte min BM vid sista UL, det var bla lårben, magomfång, huvudomfång etc.

hon sa att OM han följer sin kurva så kommer han bli ca 3.9-4 kg tung, men de har ju ca 10% felmarginal

• Sole

Lillenlillen

nä det är ju egentligen inte vikten utan att man är så sjukt osmidig...

60 kg, det vägde jag inte ens innan graviditeten....*avundsjuk*

• Emma3

Hej tjejer!

Skönt att allt såg bra ut på ul:et lillenlillen, ska kolla på bilden sen.

Vivs: Spännande med förvärkar kanske har du din bebis snart.

Swenglish: Händer det något hos dig? Ingen bebis på väg?

Var på vattengympa och andningskurs igår så var helt slut när jag kom hem.

Jag sover relativt bra på nätterna fortfarande, har ju blivit sämre än förut men får sova flera timmar i sträcka iallafall.

Lillie: Kul att bebisen fixerat sig.

Min bm har inte sakt något om födelsevikten, kanske ska fråga.

Med plutten i magen v37
  • Sole

nämen hoppsan!

när vi var på IKEA igår så propsade jag på att vi skulle köpa 6-pack delicatobollar för 10 :- och nu var jag ju bara TVUNGEN att se hur de smakar, och jag funderar över varför jag väger 86 kg? Vilket skämt!

• Swenglish

Sole- nej vi svenskar tycker ju oftast att det är lite töntigt, däremot sa min imorterade engelsman att han tyckte de verkade "so very practical, what a great idea!" och det har han ju rätt i!

Emma- nej, ingen beis här!

Ingen slempropp ingenting. Måste det förresten heta slempropp, det låter inte så trevligt. Fast å andra sidan är det kanske bättre att det heter något som säger vad det är, istället för engelskans pryda "a show"...

• Björklöv
    Swe - Var väl en kombination av SF-måttet och när hon klämmer och känner på magen. Det är väldigt mycket barn i min mage, uppenbarligen  Inte så mycket underhudsfett eller fostervatten enligt hennes uppskattningar, så det är ju bara en uppskattning!!!

Och som Sole så snällt påpekar så spelar ju inte födelsevikten så stor roll, det är ju huvudets omfång som spelar störst roll... Och varken jag eller sambon har så stora huvuden så det känns skönt iaf
  • Swenglish

Björklöv- aha! Då ska jag fråga henne imorgon!

Sole- ro hit med en delicatoboll GENAST tack!

• murgrönan

Nu har jag sovit hyfsat i två nätter i rad, tas tacksamt imot!! Men ändå är jag helt färdig på dagarna...

Lillie: Jag hämtade en TENS hos BM i tisdags. Har haft den på ryggen nu på morgonen och det har hjälpt mot molvärken. Det känns lite speciellt och är inte direkt skönt, men tar bort smärtan hyfsat bra.

Skönt att allt såg bra ut Lillenlillen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3