• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • majlinsa

Vi kanske rent av borde uppdatera listorna lite.. som sagt många är nog inte kvar här

• Sole
    Swenglish skrev 2007-01-24 19:56:02 följande:
    Ja, faktiskt rätt många som var med från början som fortfarande hänger med! Kul!Jo, ska lägga upp bilder, men problemet är att jag inte har lärt mig hur man gör...hhhrrrrmmmm...så min man får göra det...kvinnofälla?
    jag kan förklara för dig om du vill!
    v32 - BF 26 mars
  • Sole
    Frill skrev 2007-01-24 20:11:02 följande:
    Hejsan alla, och tack för igår! Himlans trevligt. Jag var stentrött när jag kom hem, och inte är jag piggare nu där jag fortfarande sitter kvar på jobbet. Tror jag kan härda ut en timme till, men sen får jag nog gå hem och sova. Lämning till tryck i morgon.Sole, jag kom på att jag har fått papper med några enkla övningar på för foglosserskor. Påminn mig så ska jag försöka beskriva övningarna en dag om du vill, när jag inte jobbar så mycket. (Jag har skamligt nog inte lyft ett finger för att testa dem själv, men de är säkert bra)Återkommer med gissningar och listuppdateringar när jag har mer tid./Frida
    gulligt av dig!
    jag fick ett sånt papper av sjukgymnasten i typ v 15 som jag har slarvat bort här hemma
    v32 - BF 26 mars
  • Swenglish

Sole- tack! Det är mest vilken sladd som ska kopplas in, sen vet jag på ett ungefär! Ska fixa!

• Sole

aha är det nedladdningen från kameran till datorn så kan jag bara våran

v32 - BF 26 mars
  • Swenglish

Ja precis den biten är det, sen brukar datorn själv säga vad man kan göra med bilderna och det är bara att klicka! Datorexpert-javisst!

• Sole

hi hi

apropå kvinnofälla så vägrade en kompis till mig lära sig hur man sätter på vattnet till sommarstugan så en gång när vi skulle ha tjejhelg där så var hennes man tvungen att följa med och sätta på vattnet och sen åka hem! Nu var det inte så jättelångt, till Nyköping, men ändå!

v32 - BF 26 mars
  • Swenglish

Sole- tänk att det är så än i denna dag! jag är nog själv skyldig till att inte kunna vissa saker, men det gäller å andra sidan honom med. Tex hör man ofta skräckhistorier om kvinnor vars män dör och sen har de ingen aning om hur man sköter ekonomin. Hos oss betalar jag räkningar och han fixar med datorn, vi borde lära oss varandras "saker"!

• Sole

vi har det ju också så lite, han byter däck på bilen (nja inte den gången han hade kört för fort o blivit av med körkortet, då gjorde jag det) och skruvar ihop möbler.
    det sistnämda är nog mest för att jag är så lat

jag fixar mest hemma, men det är ju av anledning att jag är studen o är hemma mkt o han jobbar heltid. !

men visst hamnar man i sånna fällor!

v32 - BF 26 mars
  • Pippil8

...eller män som blir änklingar och får lämna in tvätten på kemtvätt och bara äter färdigmat Ganska tragiskt åt båda hållen, men kanske bekvämt att ha så klart för sig vem som gör vad. Mindre risk för bråk om hushållssysslor kanske... Själv har jag värsta nojjan för att köra in i en biltvätt (automatisk) - det blir ALLTID fel, jag kommer snett och så stannar automaten och jag skäms och känner mig som en dum blondin som lånat min mans bil...

Nu börjar det bli lite svårare att koncentrera sig på jobbet tycker jag, jag vill mest bara pyssla och läsa om förlossning och sånt. Och jag har rätt många veckor kvar att jobba än (fem)! Är jag den enda galningen som tror jag ska orka jobba till en vecka innan BF (fast jag går ner i tid på slutet)?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3