• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Björklöv
    sova ja, det kan man göra rätt mkt nu
    låter trevligt med träffar, tror att vi kommer vara fler lediga samtidigt

Ang. foglossning
    min sitter i blygdbenet och det känns som jag suttit på en häst en vecka i sträck!

v32 - BF 26 mars
  • Sole

ikväll åt jag en fryspizza och 2 kexchoklad till middag, stackars unge!

jag får verkligen inte hålla den diet sen, då kommer jag vara orörlig av andra skäl än bebismage!

v32 - BF 26 mars
  • Vivs

He he.. härlig middag, Sole! Jag har också ätit kexchoklad idag..mmm...

• Sole

jag glömde ju nämna colan och sen kanelbullen i skolan *usch på mig*

nu blir det inget mer för mig ikväll!

(fast jag kommer säkert vakna hungrig inatt som jag gjort de senaste nätterna och gåt tupp o ätit mackor, inte undra på att min mage växer fortare än den ska!)

v32 - BF 26 mars
  • Pippil8

Ja, jag är kanske lite galen som planerar att jobba så länge. Men dels har jag ganska nytt jobb och saker jag vill "hinna med" innan jag slutar och dels är jag rädd att bli uttråkad om jag måste gå hemma i en hel månad innan bebisen behagar titta ut... Men samtidigt är jag rätt trött... Så förmodligen går jag ner i arbetstid i stället.

Sole - bra idé med namn i BF-listan. Jag fortsätter dock med bara första bokstaven

Cirpen - vad trist att du ska behöva oroa dig inför att bli avtackad när det inte känns kul I och för sig är det väl lite gulligt (?) att de vill tacka av dig, men jag förstår att det inte känns så kulnär du har blivit uppsagd!

• Lillie74

Vivs, vad rolig du är som tror att jag är nästa att föda, vi har ju samma bf ) jag tror på Swenglish.
    R- jag ska ju också jobba så länge som det går, ett tag tänkte jag gå hem en vecka innan men nu har jag bestämt mig för att gå hem en och en halv vecka innan, det får räcka.
    Det var jättekul att ses i tisdags, och kul att alla skriver så mycket, har inte varit inne på två dagar, hade lite att läsa igenom om man säger så.
    By the way heter jag Anneli, skriver in i listan också.

• bianca2

he he, sportlov v 39! jag menade faktiskt v 9
    ska oxå skriva i listan.
    har varit på vattengympa. sköönt!

• Hellur

God morgon!

Bra idé med namnen i listan, kilar dit på en gång och fyller i.

Var på sista gången av profylax kursen igår. Vi är mycket nöjda med den! Fick se den beryktade filmen när Gudrun Schyman föder barn. Lite läskigt, men insåg plötsligt att bebisen ska ut och det är så det går till. Har liksom förträngt det tror jag.
    Med tanke på att jag är lite rädd och orolig inför förlossningen så kändes det bra att se den.

• Medusa2001

Hej alla!

Stööön, vaknade runt halvfem i morse och kunde inte somna om...har vaknat ett par gånger varje natt under säkert någon månads tid, men somnat om utan problem. Hoppas jag inte kommer in i en vakna-svintidigt-fas fram till bebisen kommer....
    Illa nog om jag är ledig på dagen, men grymt jobbigt när jag fortfarande jobbar heltid.

Annars är allt bara fint, liv i magen och inga konstigheter med aptiten. Känner dock att jag har känslorna lite on top just nu och har haft en känsla av raseri två dagar i rad. Ni vet, som att gå i taket utan egentlig anledning, blir alldeles svart i ögonen och blir varm i nacken. Hormoner...Är väldigt röksugen också.

Blä. Det här blir en konstig dag. Skriver igen när jag är på bättre humör....Aaarghh!

• Sole

Medusa
    känner igen det där med knäppa tider!
    Godmorgon(!) skulle ha träffat en mammaledig kopmis för frukost imorse men hennes lilla kille hade kräkts hela natten så jag kunde somna om...till kl 11.00!

HUr sjutton ska jag kunna komma upp och jobba kl 8 på måndag?

nu blir det kombinerad frukost/lunch innan jag ska vara i skolan kl 13 (om man inte räknar "frukosten" jag åt vid halv sex då jag vaknade första gången)

Dock försöker jag vara så tyst som möjligt för att inte väcka bebis så han tror sen att det är normalt att vara vaken flera gånger per natt o svintidigt på morgonen

v32 - BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3