• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Medusa2001

Halloj, här kommer några efter-lunchen-koma-hälsningar från mig!

Pippi: ja du är en galning *ler* Gå av tidigare om du har möjlighet, softa och ta det lugnt och njut av tiden innan bebisen kommer.
    Själv jobbar jag heltid en vecka till, sedan blir det sporadiskt i en eller två veckor innan jag säger adjö helt och hållet. Ska bli superskönt! Jag har ju datum för snitt, så det är ingen risk att jag går över tiden och får långtråkigt av väntan...

Var på kundlunch idag med en tjej som jag fått jättebra kontakt med, hon hade köpt ett paket med babykläder (strl 56 förstås *ler*) till mig. Jättegulligt av henne!

Ha det bra!
    Medusa (L)

• bianca2

hej!
    jag tänkte jobba ända tills bebben kommer!men vi har ju sportlov v 39 och då är jag i v38 så vi får välse vad jag känner efter det!
    börjar ju känna mig rätt stor och tung redan nu. ha en bra eftermiddag!
    kram

• Ginger6

Pippil8 & Bianca, jag tycker det verkar knasigt jobbigt... själv jobbar jag 4 veckor till, alltså till 2,5 vecka före bf. Då ska jag bara sova, softa, chilla, vila och längta efter bebis Jag håller med om att det är svårt att koncentrera sig på jobbet nu, fast samtidigt skönt att tänka på nått annat i den mån det går, och inte bara längta och vänta varje sekund... Kram A

• Vivs

Hallå alla! Gud vad ni skriver..kul! Idag när jag vaknade hade jag grymt ont i bäckenet... som ett brev på posten för att man går in i v35! Typiskt, varje steg jag tar ömmar som 17! Tur jag är hemma och bara behöver röra mig mellan datorn och soffan

• cirpen

Lite OT kanske..men måste skriva av mig lite...

Jag slutar jobba för gott nästa onsdag. Sen är jag hemma i tre och en halv vecka. Nu till en annan sak....jag får känslan av att mina arbetskamrater tänker hitta på något imorgon..de ställer frågor som "du SKA väl äta lunch klockan 12 imorrn" osv..ungefär som att de vill gardera sig att jag är på jobbet eller nåt..Grejjen är att jag gillar inte överraskningar, jag har ngn slags "fobi" mot det eller vad man skall säga...så jag vet inte hur jag skall göra. Nu vill jag verkligen inte verka otacksam på något sätt det kanske inte planeras nåt heller...men men ..jag tycker iallafall att det är olustigt
    Eftersom jag dessutom är uppsagd så känner jag det som ett "hån" att fira av mig för det är ju inget att fira (att jag är uppsagd). Jag vet att jag kanske reagerar knasigt, men jag kan inte hjälpa det.(Skyller lite på hormonerna oxå...-) )
    Tycker ni jag är löjlig?? (Ni behöver inte svara..)Jag har dessutom tidigare sagt till min chef att jag inte vill ha någon avtackning..

Ville bara skriva av mig lite.....bah..!

• bianca2

Cirpen!
    Tycker INTE du är löjlig!! klart det inte är så kul med en avtackning när man blivit uppsagd. jag skulle oxå tyckte det var jobbigt!
    Hoppas det löser sig!

kram

• Hellur

Cirpen - Håller med Bianca. Tycker inte du är det minsta löjlig. Har sjävl varit uppsagd från tidigare jobb och vet precis hur du känner dig.

Själv jobbar jag 5 veckkor till, så kommer vara hemma i ca. 2,5 veckor innan BF. Men som en del av er andra börjar jag också känna mig trött och okoncentrerad på jobbet. Är konstant trött och märker att min hjärna inte är lika snabb och effektiv som den brukar. Tänkte därför försöka gå ner i tid, börja med 75% och se hur det funkar. Hooppas jag får en sjukskrivning.

• Sole

Cirpen
    tycker inte heller du är löjlig! Finns det någon av dina arbetskompisar som du står liite närmre som du skulle kunna vara tydlig med att du inte vill ha något ståhej som kan förmedla det till de andra??

Apropå gå hem, jag har världens ångest över det! Den 5 mars skriver jag en tenta och nästa är den 14 april, inte en chans att jag hinner göra den alltså. Det kan i praktiken betyda att om jag går hem efter denna kurs kan det vara 3 veckor (+ 2 extra om jag har otur) hemma och vänta! Iom att det är rätt slappt i skolan så slappar jag ju rätt mkt redan = jag kommer krypa på väggarna av att inte göra nåt på dagarna!

Jag skulle ju ioförsig kunna börja på nästa kurs, men hur kul är det att kanske nästan gå hela kursen och sen inte skriva tentan utan får vänta till omtenta i maj eller aug??

Sickens i-landsproblem man har!

v32 - BF 26 mars
  • Sole

ni som har hickande bebisar - idag och igår var det som det var en klocka i magen och "tickade" till mellan benen (nåja långt ner i magen iallafall ), är det bebisen som hickar då?

har nog aldrig känt det förut nämligen.

v32 - BF 26 mars
  • Sole

nu skriver jag igen!

har ett förslag, ska vi inte skriva våra riktiga namn i BF-listan (självklart för de som vill) för när vi har skrivit här är det lätt att glömma dem och svårt att hitta de inläggen

v32 - BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3