• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Ginger6

Japp det låter som hicka Sole. Visst är det flummigt! Då har den lill* fått vatten i lungorna när den försökt andas

• cirpen

Sole , ja det låter som hicka! Och håller det på mer än en minut så är det väl definitivt hicka? Jag kan tom känna med handen när lillen hickar. Min tidigare beskrivning tycker jag håller än: "som nervryckningar i ögat när man är trött".

• Sole

ja det höll på längre än en minut o man såg på magen att det hoppade

Håller med Ginger, det är riktigt flummigt och speciellt att det känns mellan benen på mig!
    Kommer hickan från huvudet på bebisen då eller?

v32 - BF 26 mars
  • Vivs

Tror man känner hickan tydligast på bebisens rygg... Min bebbe hickar typ 4-5ggr/dag! Speciellt när jag äter choklad, då passar hon på att dricka en massa, det lilla godismonstret

• Sole

bebisens rygg??? hmmm undra hur den då  ligger där inne om det var så långt ner i magen?

Fast ioförsig, det skulle inte förvåna mig om den vänt tillbaka, den lekte "hela havet stormar" med min mage för några dagar sen, specis så som det kände snär den vände sig med huvudet neråt.

apropå godis, kan de vara sockerberoende redan när de föds?

v32 - BF 26 mars
  • Vivs

Säkert... min kommer bli det! Hårt att börja livet med choklad-avgiftning

• Swenglish

Cirpen- inte löjligt, snarare lite dubbelmoral (kommer inte på något bättre ord, trots att jag är språkvetare ) över det hela, först säga upp dig och sen tacka av dig... Du kanske bara får hålla god min i elakt spel...

Sole- definitivt hicka!

Pippil8 och Bianca- ja ni är definitvt knasiga! Särskilt du Bianca som tror att sportlovet är vecka 39 (gravidfixerad ) Ingen tackar er sen när ni ligger där och knappt kan röra er för att ni är så trötta. Man ska vila innan! Och det är bra att ha lite tråkigt, sen kommer ni läääängta efter att få ha tråkigt! kloka ord från Tant Swenglish
    (Fast jag vet, det är lätt för mig att säga att ni ska sluta tidigare som inte har en fast tjänst...)

Vivs- jag tror jag också fått en släng av foglossning. Fast hos mig känns det i underlivet, typ som skavsår?!? Mycket mystiskt iallfall. Nån som känner igen det?

• Swenglish

Sole- bra ide att skriva in namnet i listan (om man vill)! Springer dit och gör det på en gång!

• Björklöv

Kan man sova hur mycket som helst?? Idag skulle jag bara vila lite efter lunch, vaknade 3,5 timmar senare!!! Hoppas bara att jag kommer kunna sova i natt oxå...

Sole - känns väggarna för påträngande så hittar jag gärna på nånting, som arbetslös blir det mycket tid över (till att sova till exempel! )

• Vivs

Ha ha... sportlov v39! Det var kul... och ingen annan märker något för alla är lika tröga
    Swenglish - jag känner inte som skavsår snarare som jag redan fött barn... Undrar hur det kommer kännas när man verkligen gjort det!! Jag går lite konstigt bredbent och har ont både bak och fram i bäckenet...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3