• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

hej!

hoppas ni alla haft en trevlig helg!

min har varit jättebra och nu är man sådär söndagsslapp!

igår var vi på inflyttningsfest och ett par hade med sin 4-månaders, sååå söt!
    Var jättesnäll och sov lungt bland liv o rörelse, så svårt att förstå att om ett halvår har man en egen sån

apropå träff tycker jag också det vore trevligt med en februari-träff!
    ha en fortsatt skön söndag tjejer!

v32 - BF 26 mars
  • bianca2

Hej på er!
    Hoppas ni alla mår bra. Har oxå läst den fantastiska tråden med roliga förlossningar. älskar den
    själv har jag haft en härlig helg med promenader, semlor, mys med vänner o killen.
    funderar oxå på den där berömda väskan. vad ska man ha medsig egentligen?
    gärna februariträff!!!
    kramar

• Swenglish

Bilderna är uppe!

Träffas också gärna snart! Kanske inte nu i veckan men sen veckan efter? Tisdag kväll igen? Förslag på ställe?

• Pippil8

Swenglish - jag köpte en på Lindex, storlek... hjääälp 75F!! Och ändå tror jag den kommer vara för liten i början... Var in på apoteket för att kolla efter en sån där mjukis men det fanns inte. Vilket apotek var du på?

Ja vad sjutton behöver man ha med sig till BB? Behöver man ha mat med sig till blivande pappan t ex? Jag hoppas vi får lite info när vi ska gå förlossningsförberedande kursen, vi har inte gjort det än.

Skönt att höra att det är fler som har växt ur mammakläderna! Man börjar känna sig rätt stor och det är inte så stor variation på klädseln på jobbet.

Snart jobbvecka igen, inte så många sånna kvar nu!

• Swenglish

PippiL8- köpte min på apoteket i Sickla. den är fruktansvärt ful, men kanske man inte bryr sig... Köpte du större än du är nu på Lindex för att "växa i"?

Vi tänkte ta med oss:

Kläder till Bob
    kläder till mig att åka hem i
    tofflor
    ombyte till mannen + badbyxor (om jag badar/duschar och han ska hjälpa till)
    typ godis eller nåt att gnaga på åt honom
    kamera
    mobil
    laddare
    journalen
    småpengar till godis/kaffe/etc

Ja, det var allt jag kommer på. Tror man klarar sig utan det mesta. Mat får man i princip inte till pappan men jag tror att om han håller på att svimma av hunger så ger de honom hellre en macka än att de behöver ta hand om honom!

Idag fick jag ha amningskupa för första gången efter jag läckt igenom en T-shirt! "Vad mysigt!" sa mamma när jag berättade det för henne! Nja, jag vet inte, jag...

• Pippil8

Ehh, 75F var ganska lagom nu. Det finns lite extra utrymme, men i jag tror inte den kommer funka när det börjar rinna till ordentligt. Har hört av mina väninnor att efter 2-3 dagar är brösten riktiga bomber men efter nån vecka går de ner nån storlek igen. Så jag tänkte kanske ha en sån där "fuling" från apoteket när det är som värst och sen övergå till den här.

Tack för tipsen till väskan! Skriver genast upp några saker till på vår lista

Mjukt toapapper har jag läst kan vara bra att ha med. Om toapappret är det minsta hårt kan det visst kännas som sandpapper... Jag tar med en rulle för säkerhets skull.

• SanniXx

Ser att ni pratar om smärtan under förlossningen.. Jag är tyst Hehe.. Ändå födde jag en liten sessa..

Tänkte bara rekommendera en amningskudde av allt Mycket smidigt..

= Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • Pippil8

Men hej SanniXx, vad kul att du tittar in! Hur mår ni?! Är ni hemma eller kvar på sjukhuset? Mår lilla prinsessan bra?

Det gör oooont alltså???

• SanniXx
    Pippil8: Vi mår bra, eller det är lite jobbigt att inte få ta med Ida hem när jag går på kvällarna, men ett litet tag till får hon stanna. Hon mår bra, men har sina pulsfall ibland som hon ska växa ifrån..

Ont är bara förnamnet
    = Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • Swenglish

Hej Sannixx! Skönt att allt verkar bra och hoppas Ida får komma hem snart! Måste kännas jättekonstigt att åka hem utan henne varje dag!
    Vågar inte ens fråga om förlossningen... Men amningskudde, det kan jag fokusera på! Menar du en sån där riktig som går runt hela kroppen typ? Funkar det inte att bulla upp med vanlig kuddar?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3