• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Vivs

Hej på er!
    Sannixx - vilka fiiiina bilder du har på Ida! Hoppas du får ta hem henne snart!

I helgen hade jag ONT i underlivet..kändes som bebisen bökade sig nedåt.. nu har det lugnat sig men till och från "skär" det till.. tror ni bebisen försöker klämma ner huvudet? Ska till BM imorgon, får se hur det ligger till då!

Apropå att packa väska så har jag skrivit en lista, kanske kan vara till hjälp för någon:

Kamera + laddade batterier
    Journal
    Patientbricka
    Mobilen + laddare
    Babyskydd till bilen
    Musik till förlossningen?
    Schampo + balsam
    Duschtvål
    Linser + linsvätska
    Tandborste + tandkräm
    Hårborste
    Hårsnoddar
    Läppbalsam
    Lotion + ansiktcreme
    Bindor
    Tofflor eller sockor
    Toapapper
    Några blöjor till bebis
    Smågodis
    Frukt
    Dextrosol
    Sportdrycker
    Ngt att äta till Mattias
    Kläder till mig
    Kläder till Mattias
    Bebiskläder

Kram på er

• Sole

vivs
    din lista tycker jag verkade innehålla det mesta man bör tänka på

en sak undrar jag över, patientbricka, är det de där vita i plast?
    har ingen aning om vart min är (som dessutom är i fel namn) mend et borde väl lösa sig med leg?

Fick veta att svärfar har fått salmonella men att de inte har fått några restriktioner som att tex inte dela toalett osv, men iom att vi träffade dem förra helgen och jag vart lite konstig i magen ringde jag sjukvårdsupplysningen igår och fick rätt diffusa svar.

känner mig dock inte orolig då vi varken hade kroppskontakt eller delade toa, men kanske kan var värt att nämna för BM på torsdag.

v32 - BF 26 mars
  • Sole

Apropå träff, Swenglish du pratade ev om nästa tisdag?

Vi ska på infomöte med FK då så jag inte då...har någon några andra förslag på tid och dag?

v32 - BF 26 mars
  • bianca2

vivs!! vilken bra lista! jag har inte riktigt tagit tag i det där ännu men jag är hu bara i v 34! ska ju flytta oxå i slutet av februari så jag hoppas faktiskt att lilla bebben håller sig tills den är beräknat! ha en bra dag!
    kramar

• Emma3
    Sannixx: Skönt att det går bra för er, hur länge ska Ida vara kvar?

Vivs: Bra lista tror jag kopierar den

Sole: Kan nog vara bra att fixa en patientbricka som stämmer med namn och adress.
    Gravid med plutten v33
  • Vivs

Sole: ja, patientbricka är de vita i plast.. om du åker förbi något sjukhus kan du gå in och göra en, det kostar inget. Annars fungerar det ju med leg fast en del blir lite griniga när de ska stämpla papper och inser att de måste skriva för hand.. he he..

Angående salmonellan så bör din svärfar inte laga mat som du ska äta.. annars krävs det en hel del bakterier för att man ska bli smittad. Har du ingen feber så skulle jag inte oroa mig! Tror inkubationstiden är upp till tre dagar om jag minns rätt.. men, ja, du kan ju alltid säga det till din BM så hon vet! Och blir du sämre i magen med smärtor eller får feber så kanske du ska kolla upp det!

• Hellur

Hej tjejer!

Hoppas ni alla haft en bra helg! Nu är man åter på jobbet men bara fem veckor kvar för min del. Sen ska jag slappa. Får bara hoppas att den lill* inte väljer att komma allt för tidigt.

Tycker Vivs lista är mycket bra. Har kopierat den.

Träffas gärna snart! Kunde inte var med förra gången så ser fram emot en ny träff.
    Men kan vi inte ta en annan dag än nästa tisdag (6/2)? Går sista gången på förlossnignsförberedande kursen, så kan inte då heller. Kanske kan ta onsdag nästa vecka istället?

Ha en fortsatt bra dag!

• Sole

vivs

tack för infon, skönt att vi har en sjuksköterska i den här tråden

v32 - BF 26 mars
  • Vivs

Kul att ni gillar min lista..kopiera gärna, fast kläder till Mattias kanske ni kan hoppa över, han vill nog inte följa med på alla era förlossningar
    Skönt att man kan hjälpa till, sole! Är lite smått uttråkad när jag inte får jobba

• Ginger6

Hej alla! Vilken jättebra lista Vivs. Har börjat fundera på vad man absolut inte får glömma, kom på igår att vi måste köpa en filmkamera. Även om man kanske inte vill ha den just under förlossningen vill man nog ha den senare i alla fall. Idag ska vi hämta barnvagnen som kommit till affären. Åh va roligt det ska bli!!
    Jag träffas gärna också i februari igen. Jag kan tisdag nästa vecka men inte onsdag tyvärr då jag är bortrest. Imorgon börjar min föräldrarkurs på Södra BB, ska bli kul. Tycker det känns lite sent (är i v 34) men det är det kanske inte...Iofs skulle Sannix gått i min grupp så lite sent är det nog ändå ...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3