• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Ginger6

Hello! En ny djungel att ge sig ut i alltså Swenglish...nåväl. Det får nog bli mannens ansvarsområde med kameran. Roligt med kort från Indira! Jag träffas gärna måndag

Träff måndag 5/2(vi kan ju säga 18.00 igen för att vara säkra)

Swenglish
    Björklöv
    Hellur
    Sole

• Zul

morning!

Jag hakar gärna på oxå! Var visserligen inte med förra gången, men hoppas det går bra.

Tänkte lägga till i väskan till BB att jag fått tipset att ta med riskudde man kan värma. Annars kan man värma (blöta?)handdukar på BB det hjälper bra tydligen på magen när den värker. Och något kul att läsa, en del tid kan det ju ta... Dessutom fokuserar man ju på nåt annat då än smärtan.

Swenglish
    Björklöv
    Hellur
    Sole
    Zul

• Sole

jag tänkte skriva upp plånboken på BB-listan också, självklart sak men ändå..

sen tänkte jag på:

gosedjur som vi köpt till bebisen och haft i sängen en tid innan så den har "vår" doft

även

v32 - BF 26 mars
  • Sole

jag är så himla yr! Blir ibland kallsvettig och känner att allt gungar.

"stoppa ner huvudet mellan benen" står det i min gravidbok - HUR DÅ?? Går ju inte med en kalaskula!

v32 - BF 26 mars
  • Vivs

Sole, kanske smart att skriva upp plånboken! Man vet aldrig hur förvirrad man är när det väl gäller..

Har varit hos BM idag, allt bra. Det onda och skärande ner mot underlivet är troligtvis foglossningen (du hade rätt Swenglish
    ). Barnet ligger fortfarande med huvudet nedåt, oklart om det var rörligt eller ruckbart..verkade som BM hade svårt att bestämma sig men skrev till slut rörligt i journalen.
    Mitt SF-mått var 33 så växer gör det, det var 31 för två veckor sedan.. antagligen därför jag tyckt att magen sjunkit, den har nog inte det utan bara blivit ännu större! Man undrar ju vart det hela ska sluta...

Skriver upp mig på listan men är inte hundra på att jag kan komma..

Swenglish
    Björklöv
    Hellur
    Sole
    Zul
    Vivs

• Ginger6

tihi, nä Sole inte så skönt att böja sig ner...Jag blir sjukt irriterad varenda gång jag tappar nått, vilket ju är typ hela tiden, hur fumlig som helst och så måste man böja sig för att fiska upp och då vill hela maginnehållet komma ut. Åååhh va mysigt det är att va gravid Glömde ju också skriva mitt eget namn på listan när jag kopierat den.

Har ni skrivit bilbarnstol/barnvagn på BB- väskelistan? Det kanske man inte behöver med en gång, men mannen bör i alla fall ha med sig det?

Swenglish
    Björklöv
    Hellur
    Sole
    Zul
    Vivs
    Ginger

Längtar också efter att magen ska sjunka, känns som den sträcker sig till halsgropen nu!

• Hellur

Halloj tjejer!
    Det där med att böja sig ner håller jag med om inte är lätt. Blir också irriterad varje gång jag tappar något, man är ju inte den smidigaste direkt Börjat också bli jobbigt att göra saker som att plocka ur diskmaskinen och ta ut pärmar långt ner i skåp på jobbet. Man får inte ha bråttom i alla fall

Har skrivit ner bilbarnstolen på vår lista. Det är den bebisen ska åka hem i.
    När jag skriver att bebisen ska åka hem blir jag alldeles varm och nästan gråtfärdig. Tänk, snart kommer man hem med en familjemedlem till.

• Frill

Hej, vi hade en lugn helg med vänner i mina föräldras stuga. Skönt slappande med fika i Hedemora, lyxlunch på Dala Husby hotell och strålande vackert med gnistrande snö. Sovandet gick det däremot si och så med så igår låg jag på soffan tills det började lukta av fuktspärrskemikalier. Idag ska hantverkarna börja kakla, så det går framåt. Vi köpte ett fint (men dyrt :-S) badrumsskåp på Norrgavel igår. Dessutom beställde vi en tvättmaskin. Och i helgen kommer svägerskan med familj och har med sig bäbiskläder, babygym och annat. Så snart är vi ganska välutrustade.

Karin99, vi gick första delen av föräldrakursen på Södermalms MVC idag, så du är veckan efter oss. Känns som om det skulle behövas mer tid, för vi har massor kvar att gå igenom i morgon. Men det var rätt trevligt, och roligt nog var en av mina gamla kursare från Uppsala i samma föräldragrupp.

Jag har en lugn tid nu fram till förlossningen. Alla stora jobb är avklarade, så nu är det bara småjobb kvar som jag ofta kan sköta hemifrån. Det betyder att jag också kan styra mina tider ganska bra, och alltså finns tillgänglig för ev fika. Såg att ni diskuterade en ny träff snart.

• Frill

Oj missade visst en sida. Ni hade ju mer än diskuterat en träff

Jag har också känslan av att bäbisen ska ramla ut då och då. Har man en sammandragning och lägger handen uppe på magen så känns det hela vägen ner. Och ibland känns det som den trycker på därbak, typ när man ska sätta sig i soffan. Man känner sig inte direkt så smidig när man försöker komma ner i en soffa utan att böja kroppen...

Väntar lite med att tänka på BB-listan, men bra att ni kommer med tips!

Swenglish, kul med bilderna! Även om jag ser ut som en oformlig turkos barbapappa...

Swenglish
    Björklöv
    Hellur
    Sole
    Zul
    Vivs
    Ginger
    Frill (så gott som säker)

• Plutten forever

Vivs: vilken bra lista! jag har skrivit upp nästan precis samma saker, fast med ett par tillägg:

*amnings-BH/topp
    *vetebälte (som man värmer i micron - skulle knappt klara mig utan det nuförtiden!)
    *bröstvårtssalva (apotekets)
    *Filt/snutte till bebis (som vi haft i vår säng ett par veckor innan - föräldralukt)

Ja, det var nog det hela!

Var ska ni träffas på måndag då? jag kunde tyvärr inte sist, men jag tjuvkikade på bilderna. Vad söta ni var med alla magarna i vädret! personalen på Indira måste undrat vad som var på gång egentligen,, haha

v 35 - bf 12 mars!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3