• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MrsMurphy

Magda: Ljusblågrön rygg och söt bebbe på framsidan? Och den är bra?

Jag blir ju alltid fixerad och handlar tokmycket böcker om allt som jag fastnar i...

• MrsMurphy

Magda: Inte expert men jävligt nyfiken! Vad händer med dina?

• Kickan 84

Mina känns som blåmärken om kvällarna iallafall, helt sjukt!!!

Stanna där du är!
  • MagdaA
    Lättja: Det står "Huvudredaktör Anne Deans" På ryggen. AB förlag. Jo, jag tycker den va bra. Tror jag iaf. Ett tag sen jag läste den nu.

Ang bröstvårtor. Kanske lite ingående att ta upp det här, emn vi pratar ju glatt om flytningar, så varför inte! Nr bröstvårtan är styv så är det ju som massa små röd/rosa "pluppar" Är ni me? Men på min högra så är en av dessa "pluppar" lite större och vit. Fundersam Vad kan det pero på. Det är den bröstvårtan jag haft ont i några dagar, undrar om det beror på de. Ser ut ungefär som om man får en blåsa på tungan. På tungan har man ju också som en massa små knottror, å om man får en blåsa blir den knottran större och vit... Nu blev det väldigt invecklat, men jag hoppas ni förstår!
    Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

Lättja... jamen du äter ju Postafen nu o när du inte äter dem så  eller hur

Ahhh kanske en bok att införskaffa då

Magda.. du menar den gamla filmen va?? hihi japp har sett den flera gånger men det var länge sedan nu... OM det är den gamla du menar...

Kick.. ja vaddå inen här som tvekade på det :- hihi.... grattis gumman, så skönt att du kan slappna av lite nu då kanske.. det går ju definitivt åt rätt håll ju... skriv in dig i listan nu!!

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Kickan 84
    Magda: Ingen aning faktiskt!

Hanna: Efter helgen som sagt!
    Stanna där du är!
  • Dulia

God morgon! Jag har en bok som heter stora boken om barn. Det gillar jag för den sträcker sig längre än graviditeten. Sen har vi också lennart nilssons bok och handboken för gravida och nån bok jag fick förra graviditeten från min BM.

Dags för mig att uppdatera listan. Idag har jag gjort halva graviditeten

•:*¨¨*:•. Här ska födas bebisar .•:*¨¨*:•.

Believer v23, Bf 17 maj (flicka enligt Marie och mig, får snart veta )
    2007 v23, Bf 20 maj
    Dulia v21, Bf 6 juni
    lurkan v12, bf 2 augusti (pojke enligt Marie)
    Magda v11, Bf 10 augusti (flicka tror vibåda, flicka enligt Marie)
    Hanna v11, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda)
    Lättja v9, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v8 Bf 3 september
    after eight v8, BF 5 september (pojke enligt Marie)
    Thezzizen v4, BF 24 september

• JUSTer

Magda: De gåller på och gör sig redo

När vi är inne på ämnet så kan jag avslöja nåt som i alla fall jag inte visste innan om just bröstvårtor - de slappnar aldrig av igen. Innan Sara så växlade de i utseende om det var kallt, om de nuddades, om man blev upphetsad.....ja, ni vet. Men efter 8 månaders amning........mer eller mindre kronisk givakt.

Det stod inte i nån mammabok jag läste.

Gravid - v. 8
  • Hannnas

Magda.. hihi kuliga bröstvårtor låter som du har en "fnört" på vårtan... en sån hmm tappar ordet nu.. kommer på det sen jo!! Talgkörtel en vit hårdare rund "plupp"..

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • after eight

Magda, jag har faktiskt filmen också, fast som video, inte dvd. Men jag lånade ut den till en kompis för 1½ år sedan. Måste be att få tillbaka den!

Kroppen är allt en bra konstig manick!
Svar på tråden Pladdertråden!