• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

ae.. jag vet vad du menar.. men tro mig.. man kan bryta kontakten helt.. visst kan man tänka på det ibland men då på ett annat "avstånd"... men det GÅR att få bort till fullo... tro mig

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Dulia: Men, såg de att bebisen har långa ben?? Vad roligt, aldrig hört förut!

ae: Jag har också mest dille på fett och godis, men jag har även frossat i äpplen och ramlösa. Fast om jag får bestämma själv är det helst chips, godis, paj och mcdonalds som gäller!

• MHoof

Hanna: Åh ni ska oxå kolla? *spännande* Men kan ni inte ta reda på det på rutin UL då eller berättar dom inte sånt hos er? På vårt rutin UL vägrade hon säga typ, fast hon sa 3 ggr att hon inte såg nån snopp. Men efteråt sa hon att hon ändå inte tyckte man skulle veta. Nähä, men vill man så borde man väl få veta?

• Hannnas

Bel... jo jag tror att de är lite kinkiga med att berätta här i Borås... och sen kan man ju alrig säga säkert så tidigt som i v18-19... är ju ändå en ganska stor felmarginal.. bättre att göra det senare

Jag fattar inte hur hon kunde säga så till er att HON inte tyckte man skulle veta... varför det lixom?? finns det någon anledning annan än personlig att inte veta???

Hur många här inne kommer göra köns-UL??? Jag o Believer... mer?

• lurksmulan

*Räcker upp en tass* Vi har bokat tid 4/4 på Sibyllekliniken.

Lättja: Två jobbfrågor; min man undrar om du vet när Bert Karlssons bok kommer och jag undrar om du vet när Marian Keyes nya bok kommer på svenska (Anybody out there? heter den på engelska, jag köpte den i england i juli, då var den ganska ny tror jag)?

• Hannnas

lurkis.. skriv in det på listan på din rad så vi kan hålla koll på dig

• lurksmulan

Hanna: Ska jag skriva i DEN HÄR listan?
    ?:*¨¨*:?. Här ska födas bebisar .?:*¨¨*:?.

Believer v23, Bf 17 maj (flicka enligt Marie och mig, får snart veta )
    2007 v23, Bf 20 maj
    Dulia v21, Bf 6 juni
    lurkan v13, bf 2 augusti (pojke enligt Marie)
    Magda v11, Bf 10 augusti (flicka tror vibåda, flicka enligt Marie)
    Hanna v11, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda)
    Lättja v9, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v8 Bf 3 september
    after eight v8, BF 5 september (pojke enligt Marie)
    Thezzizen v4, BF 24 september

• MHoof

Hanna: Fattar heller inte varför hon sa så. Det är ju upp till var och en att ta reda på det tycker jag och vill man så borde man få veta.
    Jag trodde ju att jag var i vecka 18 på rutin UL men var i vecka 17, så vart bakåtflyttad i tiden en vecka

Imorrn blir det vecka 24...*jihooo*

• Hannnas

lurkis.. ja varför inte det är ju så spännande att följa o datumar o sånt glömmer man så lätt annars

Believer.. nåde den som yttrat sig så till mig jag hade blivit rasande ... o jo, man kan ju både bli framflyttad o bakåtflyttad.. oavsett vad man sett på vul tidigare t o m... +/- 2v säger man väl?

• Dulia

Bel, jag är med i ett projekt och får en massa kontroller som man egentligen inte får. Förutom rutinUL får jag (och alla som är med i projektet) ett tillväxtUL i v. 32 och ett i v.40. Jag får dessutom ett extra UL i v. 24 där dom ska kolla blodflödet i min livmoder eller nåt sånt (kallas för notch). Detta gör dom för att jag var sjukskriven förra graviditeten pga risk för havandeskapsförgiftning samt då jag läcker mer protein än vad man ska göra.

Hanna, vi har inte bokat tid för könsUL men eftersom jag gör så många UL ändå så hoppas vi få reda på könet nån gång

Lurkis, bebisen låg och sträckte ut benen på UL och dom såg otroligt långa ut BM sa då att bebisen hade långa, vackra spiror

Svar på tråden Pladdertråden!