• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MHoof

AE: Ja ska bli så kul
    Hmmm, va du kan äta? Köp en hem massa frukt, hårdbröd? Drick nåt surt kanske?

• MrsMurphy

ae: Jag äter det jag är sugen på vilket bara är frukt och grönt. Brukar sitta hemma och suga på halvfrusna bär på kvällarna nu. Vindruvor är gott också! Sharonfrukter... Pilla med granatäpple är kalas! Skrattande

• after eight

Som varje gång jag är gravid är jag ju mest sugen på fett och onyttigheter. Men frukt ska jag köpa hem mer. Kan man äta hur mycket vindruvor som helst? Tror att jag har läst att det kan vara skadligt, kommer inte ihåg för vilket organ det skulle vara skadligt dock.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • MrsMurphy

ae: Man förvandlas till en ännu värre gasbomb om inte annat... Generad

• MrsMurphy

Jag klarar verkligen inte av varm/fet mat nu... Kommer krascha magen fullständigt om detta håller i sig!

• after eight

Åh fett!! Konstigt att det kan vara så olika. Önskar att jag blev sugen på nyttigheter istället. Jag har ju haft chipsfrossa två kvällar nu. Men nu är det baske mig slut med det.

Förra graviditeten gick jag upp 18 (!) kilo, men då var ju i och för sig ungefär 4 kilo bara vatten som kom sista två veckorna. Men jag vill absolut inte gå upp mer denna gång. Det var jobbigt nog att bli av med de kilona.

• Dulia

Vad bra att ni bara verkar vara ego och senila  Men som jag skrev så får man inget veta om man inte frågar

lurkis, min dotter var så lugn i magen så jag hade inte så många såna stunder där jag magen rörde sig mycket. Det var inte heller förrän i v. 39 som maken för första gången såg magen röra sig. Sen var min dotter lika lugn när hon kom ut som hon var i magen så det var ju rätt bra Denna bebis verkar emellertid bli vildare. Lång ben har den ju också enligt BM som utförde UL

Bel, spännande med köns-UL!! Jag ska på ett extra UL den 14/2 och jag hoppas då på att få veta könet

ae, jag har alltid ätit en massa frukt när jag mått illa. Har fortfarande alltid med mig äpplen och bananer utifall att...

• Hannnas

Believer.. ihh så spännande med köns UL jag ska boka tid för vårt könsUL efter vul:et nästa vecka när vi får reda på om det är lönt ska även våga mig på att boka tid hos BM då

ae... frukt frukt frukt!!! Tamarillo har jag frossat i, nu är det svarta oliver gurka utan skal doppat i liite örtsalt *mums*... o apelsinjuice... o ang viktnojjan.... den KAN faktiskt sluta, man kan faktiskt få det att försvinna jag looovar

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • MHoof

Dulia: Varför ska du på extra UL? Tilväxt eller?

• after eight

Jag ska nog botanisera i fruktdisken i helgen. Funderar också på att "sno" några smörgåsrån från lillgummans förråd där hemma. De innehåller väl mest luft, så de kan väl inte vara så farliga?

Hanna, viktnojan har blivit mycket bättre, hade nån form av träningsbulimi när jag studerade, har haft dessa viktnojor sedan jag var 16 och numera är det hanterbart. Tvivlar på att jag nånsin kommer att släppa det helt. Det är som en jobbig barndomsvän, lite av en trygghet, fastän man egentligen inte tycker om henne.

Svar på tråden Pladdertråden!