• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MHoof

Morron!

Åh jag tycker det är så häftigt att ni/vi blev med barn tillslut...*gilla*

Har börjat få lite halsbränna om jag ätit lite för mycket eller för snabbt. Usch, inte bra

• lurksmulan

Morron!
    -10 grader, mitt tåg var inställt och nästa var 10 minuter försenat. Som tur var hade jag sällskap av min granne (som är i vecka 26) så det gick bra ändå.

• hemligaärtan

God morgon!

Ang alkohol i bröstmjölk så stämmer det som Systemet skriver med det jag hört o så som jag minns det från Kalla Fakta. Alkoholhalten är densamma i mjölken som i mammans blod. Men eftersom barnet dricker mjölken blir ju halten i barnets blod jätte liten.

Om jag dricker två glas vin får jag i mig ca 11-12% alkohol. Halten i mitt blod (och i mjölken) blir kanske ca 0,2 promille då. Barnet får då i sig ca 0,2 promille alkohol. Lika mycket som i ett glas juice, om jag minns rätt från Kalla Fakta. Och ett glas juice ger man ju gladeligen sitt barn utan att tänka på alkohol. Den nivån är ju inte farlig.

• MagdaA

här är det -21 grader idag. äntligen vinter!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • hemligaärtan

Kickan: Jag har också varit orolig i magen i några dagar. Vad jag minns var jag det i början när jag väntade E också. MEn då kom det lite senare. Höll på att skita på mig, kändes det som, när jag gick på stan en gång då minns jag! hi, hi!

• MHoof

Och jag vill ha vår! *hehe* Här är det ca -10 tror jag...*burr* Fattar inte att det ska bli vinter NU? Herregud, bara 1 månad för sent

• lurksmulan

Alltså, är det bara jag som är besatt av mat?
    Idag har jag ingen matlåda med mig utan ska äta ute, och då börjar mitt funderande och planerande egentligen så fort jag öppnar ögonen på morgonen!
    Sen blir jag helt tokig och bara tänker på mat enda fram till lunch, och då kan jag inte bestämma mig!

Sen äter jag alldeles för mycket onyttigt just nu, men jag vet inte hur jag ska sluta, på riktigt!

• after eight

Morrn! Ja se det snöar, ja se det snöar, det var väl roligt, hurra!

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • MagdaA

lurkan: jag var så, men nu sista veckan har det lugnat ner sig. Mår inte lika illa längre (peppar, peppar) med tyvärr är godis alldelens för gott...

Ängel i himlen och plutt i magen!
Svar på tråden Pladdertråden!