• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • after eight

Jaha? Men du har ju patienter? Nu får du förklara vad du jobbar med. Jag trodde att du jobbade på sjukhus och tog prover? Fundersam

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • lurksmulan

Hanna: Jag slutar om 10 minuter. Ska kissa nu och sen börja stänga av datorn och ge mig ut i kylan!

• lurksmulan

Har förresten glömt att skriva hela dagen att min mage känns mycket hårdare idag, mer lik en riktig bebismage!
    Ska försöka få till ett kort snart, men jag har ju inget att jämföra med än så länge.

• Hannnas

ae.. du har både rätt o fel jag jobbar på sjukhus och ibland tar jag prover... vi jobbar med radioaktiva isotoper som vi använder för att kunna ställa diagnos på div. sjukdomar... för att patienten ska få i sig isotopen ger vi vanligtvis dessa i injektioner ... så jag sticker mycket mycket... sen tar man ibland bilder för att leta efter t e x tumörer el kikar på flöden genom organ...

Man kan säga att nuklearmedicin (som det så fint heter) är en typ av "omvänd" röntgen... våra maskiner och grejjer strålar inget men det gör våra preparat/läkemedel som vi själva tillverkar ...

Sen letar jag bl a annat reda på spec. lymfkörtlar som dränerar tumörer (ex bröstcancer) där patienterna ska opereras direkt efter de träffat mig... just för att veta hur mkt man ska ta bort.. man vill ju ta så lite som möjligt

mm mm mm mm mm mm mm mm mmm mmmmmm m

Lurkis... härligt!! Jag ska oxå snart gå... hem o riva morötter

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Snart kanske

Vad kul att läsa om era barnhoroskop

hanna- skönt att det inte var någon fara!

Magda- ska in och kika på dina bilder

När ska det bli vår tur??
  • lurksmulan

Nu går jag hem! Hörs kanske sen!

• Hannnas

Tess... *puss*... hur känner du dig? förutom de otroligt trista blödningarna då, de tror jag kan vara att kärlen och slemhinnorna är lite känsliga efter spolningen o så kanske... men du ska ju snart in i listan här ju!!!

Lurkis.. hej hej

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Snart kanske

Hanna- det går upp och ner, just nu mest ner. Men det beror nog på att jag inte känner mig helt pigg, trött, ont i halsen och allmänt nere. Skulle tränat ikväll men hoppar över det, åker till en kompis på födelsedagsfika istället. Bra byte va??

Kan ni inte ta fram horoskop för 10/10...
    (För jag kollar ju aldrig vilket bf det skulle kunna bli )

När ska det bli vår tur??
  • after eight

Vad spännande att läsa om Hanna! En värld som är så främmande från min egen. Men det låter hemskt avancerat och svårt.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • Dulia

Här är min bebis horoskop

Tvillingarna
    20 maj - 20 juni
    Med din Tvillingbaby får du fullt upp. Han gör sig hörd praktiskt taget hela tiden med små lustiga, ofta härmande läten. Han är otroligt nyfiken på allt och alla och vill för allt i världen inte missa någonting. Därför är han också väldigt rastlös och har inte tid att stanna länge på ett och samma ställe. Det ska vara omväxling och nya saker att leka med hela tiden.

Jag har både bilder på min mage samt UL och VUL-bilder i mitt galleri om nån är intresserad

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
Svar på tråden Pladdertråden!