• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Hanna: men, jag läste om en ny forskning där det stod att det inte är bra att göra ul/vul för ofta, inte bra för fostret, du får tänka på de när du tycker det är jobbigt att vänta!

Nygift och gravid!
  • after eight

Jobbigt Lättja att du känner så! Jag hade också ont i natt och trodde också att mf var på gång, men jag har ju inget gammal mf som spökar, så det är ju inte lika illa för mig. Jag antar att man är mycket mer rädd för det om man redan har gått igenom det nån gång.

Magda, varför var det inte bra att göra VUL för ofta? Vad säger forskningen?

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • MagdaA

Skrev av texten i tidningen:

Kör ingen egen ultraljudsmaskin

"Nyligen publicerad forskning visar att möss som utsätts för långa stunder med ultraljud när de är foster får en förändrad utveckling av hjärnan. De amerikanska forskare som gjort studierna, menar att det inte är någon fara för människor att göra de två eller tre ultraljud som är normalt under en graviditet, fördelarna överväger de eventuella riskerna menar man. Men man vill varna för den i USA växande marknaden av ultraljudsbutiker dit man kan gå och spela in en film på som bebis varje dag om man skulle ha lust och råd. Man tycker inte heller att någon ska göra som Tom Cruise och köpa sin egen ultrljudsutrustning. För mycket av det goda är aldrig bra."

Nygift och gravid!
  • Hannnas

Magda.. japp det har jag oxå läst... men det har ju som sagt mkt med hur lång tid det tar... det finns heller ännu inga kliniska belägg för att detta verkligen är sant utan mest teoretiska rön o djurförsök... det som iof visats vara "farligt" är absolut inte att det kan orsaka mf el sånt utan att det bl a kan skada barnets hörsel i framtiden..

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Hanna: precis. men, man kan ju tänka på det iaf!

Nygift och gravid!
  • Hannnas

Magda... absolut det tycker jag att man ska göra längtar jättemycket till VUL:et nu... min lilla snäcka kommer ju vara så stor att man ser händer armar fingrar mm i den veckan

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Hanna: vet du hur mycket man kan se i typ 10+5?

Nygift och gravid!
  • Cia o krabaten

Å Magda! Du behöver verkligen inte mer nu!!!
    Förstår att det känns som en evighet till onsdag! (Har ju Vul själv då)

• MagdaA

Cia: har inte kommit nått mer sen i natt, å illamåendet håller i sig, så jag hoppas och tror inte det är nån fara.

ska höra va bm säger om mitt illamående... ska till kuratorn nästa vecka också. skönt att prata med nån. hon har ju varit med hela vägen. träffade henne på bb redan innan Ebba föddes, så hon kan ju vår historia. tycker det är jobbigt när man måste berätta allt om och om igen.

Nygift och gravid!
  • Cia o krabaten

Det förstår jag att det måste kännas skönt!
    Superjobbigt att dra allt från början ju!

Du måste ju iaf berätta allt för BM idag och det räcker... Men det är ju viktigt att hon vet vad som hänt och hur du känner också!

FÖrresten, om du inte trivs med din BM så be att få byta direkt! Jag gick hos en som var ok men lite seg förra gången, men jag hade ju inga problem alls då, så det fick gå tänkte jag. Sista 2 gångerna fick jag en annan pga semester-Vilken skillnad!!!
    Henne ska jag ha nu med!

Svar på tråden Pladdertråden!