• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

lurkan: när min mamma väntade mig, sommaren 84, då var det också väldigt varmt, enligt henne iaf, tydligen ingen hitt, men sen kom ja, världens snällaste unge, så det var nog värt det!

Nygift och gravid!
  • Cia o krabaten

Min guddotter föddes september -02 och den sommaren var ju sådär 30° lääääänge.
    Hon klagade inte lite kan jag lova!!!

• lurksmulan

Jag har också en kompis som födde barn 2002, i slutet av juli. Hon smälte nästan bort på slutet. Jag har alltid tyckt så synd om henne men nu får man väl det sju resor värre.

Hanna: Lycka till att hitta sandaler som passar! Förra gången fick jag med våld ner mina fötter i skor och hade typ blodstopp efter fem minuter. Dessutom växte mina fötter 1½ storlek och det har inte gått ner!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MagdaA

sko-tips: foppa-tofflor. dom är inte snygga. men sägs vara toppen när man är gravid och har svullna fötter!

Nygift och gravid!
  • Cia o krabaten

Lurk: Haha vad olika det är!
    Jag hade min vigselring på ända tills de beslutade om snitt undeer förlossningen. Då hade jag ändå gått upp 16kg!!!
    Men knappt något vatten alls i händer och fötter!

• Hannnas

Lurkis... haha ja man får väl ha såndana som bara har ett band strax bakom tårna jag är glad att jag ens ÄR gravid o får chansen att kanske få en liten.. bara det blir ett barn så blir jag glad även om jag förmodligen kommer svära över värmen som ni säger

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Cia o krabaten

Hannah: Barfota i bikina får det bli
    Tur då att det inte är mitt i vintern! Barfota blir så väldigt kallt så

• Hannnas

Cia.. åhh det låter mysigt...

Magda... *asg* ja här är det oxå ett gaslarm utfärdat tyvärr är man ju på jobbet så anders får ta "smällen" sen hihi

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Dulia

Hej tjejer! Ser att ni pratar mat och varm sommar

Mat får jag bara äta nyttig, inget godis eller cola light. Mitt mål är att inte gå upp något alls under denna graviditet. Jag har så mycket ändå på kroppen så det kommer inte gå någon nöd på mig eller bebisen

Jag fick barn i augusti -05. Den sommaren var också varm. Jag jobbade fram till mitten på juli och under perioden då jag jobbade var det väldigt tungt och svettigt. Men när jag sedan var hemma så kändes det lugnt. Jag kunde lata mig hur mycket jag ville utan att någon sa nåt

Igår var jag på UL. Allt är bara bra med bebisen i magen. Mitt Bf blev inte flyttat utan belv satt till samma datum som jag trodde Enda negativa var väl att min moderkaka sitter lågt och väldigt nära utgången men jag hoppas att den flyttar sig uppåt i takt med att livmodern växer.

Nu ska jag fortsätta jobba. Jag och en kollega ska på hembesök.

Svar på tråden Pladdertråden!