Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

JUSTer: Länken funkar inte...

• lurksmulan

Åh det här blir ett ego-inlägg men jag har sån ångest!
    Sen i somras har ett par vi umgåtts med undvikit oss totalt. Jag har frågat henne rakt ut vad som är fel men hon säger att allt är bra. Men det är det inte. Hon är min äldsta kompis och de flyttade så att de kom mycket närmare oss i Juli, och vi har fortfarande inte blivit inbjudna! Och varje gång jag pratar med henne säger hon hur stressade de är, hur mycket de har att göra etc.
    Sen kom de när Janne fyllde år men det var stelt och konstigt.
    Nu mailar hon mig med jämna mellanrum om absolut ingenting, bara kallprat och låtsas som ingenting. Jag har inte svarat på hennes två senaste mail för jag vet inte vad jag ska säga. Och för en stund sen fick jag grattis-sms till Laban från de.
    Jag måste maila henne igen och undra vad sjutton de håller på med men det är så jäkla jobbigt!
    Det känns som om hela vår relation är förstörd, hur skulle vi kunna börja umgås som vanligt igen?!

• lurksmulan

Magda: Nej det kan inte blir sämre. Det känns så trist eftersom jag frågade henne rakt ut för flera månader sen men bara fick höra att allt var precis som vanligt fast det inte är det.
    Jag får ont i magen bara av att tänka på det.

• lurksmulan

Nu har jag mailat henne ändå.
    Jag vet att det är bättre att ringa eller träffas, men jag kände att jag ville få säga det jag ville i lugn och ro, känna att jag får fram allt och inte glömmer något.
    Dessutom är jag så konflikträdd att jag lätt backar och hittar på ursäkter åt den jag pratar med. Helt sjukt, jag vet.
    Men det var ett vänligt mail, inget bråkmail på nåt sätt. Jag undrade bara vad det är som har hänt och så skrev jag att jag inte vill han någon kallpratsrelation. Jag menar, jag har känt henne sen jag var 12 år och hon vet inte ens att jag gravid igen! Sånt gör ont.

• lurksmulan

Usch, min mage är i olag. Så pass att jag inte ens vågar äta den supersmarriga prinsesstårtan som står i kylen! Jag har tagit en tablett och hoppas på bättring, för den där tårtan ropar verkligen på mig!

Believer: Nej jag skulle nog inte heller vara med om det går upp mycket. Det är ju en del renovering som behövs göras.

• lurksmulan

www.bluebox.se/varugrupper.asp&varu=leksaker&time=1

Här är en länk till en bra sida med roliga bebissaker i varierande prisklasser (jag älskar påslakansetet med kon på, men jag skulle aldrig betala 625:- för det!!).

• lurksmulan

Idag hatar jag världen. Jag vaknade och var på dåligt humör och sen har det bara gått utför.

?:*¨¨*:?. Här ska födas bebisar .?:*¨¨*:?.

Believer v25, Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v25, Bf 20 maj
    Dulia v23, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka) UL 14/2. Hoppas få veta kön då
    lurkan v15, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-ul 5/3, köns-ul 4/4
    Magda v13, Bf 10 augusti (pojke tror M, jag osäker, flicka enligt Marie)
    Hanna v13, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda) UL 1/3.
    Lättja v11, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v10, Bf 3 september (pojke enligt Marie)
    after eight v9, BF 5 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v.7, BF 21 september (pojke tror jag)
    Hemligaärtan v.6, BF 21 september

• lurksmulan

Tack Magda! Ja en kram och en sandsäck vore inte helt fel!
    Ljuset i tunneln är att jag ska äta på Burger King idag, något jag har varit sugen på länge. Det trista är att ingen vill följa med så jag får åka själv.
    Magda: Jag har ju haft dille på äpplen hur länge som helst nu. Jag äter onormala mängder äpplen.

• lurksmulan

Believer: Det är bra med föräldrautbildning faktiskt. Eller, det beror givetvis på de som håller i den. Men vår var bra. De pratade mycket skit, många klyschor, men mycket nyttigt också. Bl.a genomgång av smärtlindring inför förlossningen, vilket var skönt att presenteras för i god tid så jag hann fundera över vad jag tyckte kändes bra.
    Aurora? Jag trodde inte att du var SÅ förlossningsrädd!

• lurksmulan

Men har någon skrämt dig eller varfifrån kommer din rädsla?

Svar på tråden Pladdertråden!