Pladdertråden!
Magda: Det gick bra till slut! Jag var inne på både Lindex och Kappahl men hittade på HM!
Det blev ett par vanliga svarta byxor, 298:-, precis lagom.
Magda: Det gick bra till slut! Jag var inne på både Lindex och Kappahl men hittade på HM!
Det blev ett par vanliga svarta byxor, 298:-, precis lagom.
Magda: Vilken söt mage du har! Var inne och tittade nu!
Jonah är verkligen jättefint! Mycket roligare än Jonas.
För vår del är det lite bökigt eftersom Labans kusin heter Adam, och det är förvillande likt ibland när man har lite bråttom.
Jag har officiellt haft mitt första hormonbryt.
Bussen åkte ifrån mig när jag var två meter ifrån dörren, frenetiskt viftande. Fick stå där i en kvart och vänta, men under tiden bestämde jag mig för att ringa och beklaga mig till Janne. Eftersom han är en karl förstod han inte att jag bara ville klaga utan undrade varför jag ringde och skällde på honom när jag var arg på kollektivtrafiken. Resultatet blev att jag började störtgrina i telefonen och stod där och snyftade i en kvart och sen satt jag och diktade ihop arga mail i huvudet hela vägen hem och blängde surt på alla på bussen.
Sen när jag kom hem hade Janne tänt lite ljus och varit snäll.
Morron!
Lättja: Hos oss erbjuds alla förstagångsmammor att träffa en läkare. Däremot får man inget vul för de har inte den utrustningen. Men de gör en gynundersökning och känner på livmodern för att se att det stämmer med uträkningen.
Lättja: Ja det känns logiskt i mina öron iaf. Men alla verkar inte göra på det viset. Vi utgår ifrån att de resonerar som de gör hos oss.
Lättja: Ingen panik! Ibland är det svårt att mäta och se ordentligt, och så får de komma tillbaka och så är allting jättefint!
Vad ska de göra nu då?
Lättja: När ska de göra det provet då? Ganska snart antar jag?
Koppla inte på paniken innan du vet något mer, du förlorar bara en massa energi som du behöver själv.
Vi får hålla tummarna för att allt ser bra ut!
Magda: Nä jag ser inte på tv så sent, då sover jag!
Men vem säger att du måste ta jobbet? AF?
Gå till en sjukgymnast och be om ett intyg på att din rygg är risig och inte klarar av den sortens jobb just nu.