Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Jag tror inte att själva storleken på bebisen är så avgörande som många vill tro. Laban var ju en rejäl sak, men jag hade ju inget att jämföra med så det gick ju jättebra.
    Jag tror att mycket handlar om ens egen inställning, att man måste kunna lita på att personalen gör sitt jobb, och att man måste lita på sin egen kropp som har det inprogramerat hur det funkar.
    Nålar och sånt behöver man inte alls beblanda sig med om man inte vill, och det kan ju vara skönt att veta. Och sen tror jag personligen (och har hört från flera håll) att om man har så pass ont att man vill ha t.ex eda trots nålskräck så har man passerat det stadium när man är rädd för nålar och fokuserar på annat istället.

• lurksmulan

Believer: Ja det är jättebra att du får komma dit! Ofta är ju rädsla väldigt ologisk, man har ingen rejäl anledning att vara rädd men det hjälper inte. De är ju proffs på det här och jag har hört många som genomgått bra "rädslebefriade" förlossningar efter att ha varit hos en sån bm!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

Believer: Det intressanta är att vi resonerar precis likadant i grunden, men sen svänger vi av åt helt olika håll! Jag tänkte också att jag aldrig hade gjort det här, så varför oroa mig för något i onödan? Och du tänker tvärtom!

• lurksmulan

ae: Samma här! Det sticker och drar och har sig i min mage. Vi hoppas att det är växtvärk för oss båda!

• lurksmulan

Jag sitter och äter pingvingstänger för glatta livet och önskar att jag ska få gå hem snart.

• lurksmulan

Morrn! Måste äta lite frukost innan jag spyr!

• lurksmulan

Åh vad roligt det ska bli att se nya bilder på räkan i eftermiddag!

• lurksmulan

Nä men Lättja.... inte försvinna! Jag har inga dåliga erfarenheter, du kan få lyssna på mig, jag kan babbla i flera timmar, fråga alla jag känner!

• lurksmulan

Believer: Morron! Jag fick faktiskt sova fram till klockan ringde vid 5.50 och det var länge sen kan jag säga! Det är inte alltid roligt att ha en morgonpigg unge....

• lurksmulan

Hanna: Nä det ska du inte ta på dig skulden för! Hon har ju varit orolig en längre tid nu och då är det väl bra att hon tar en paus om hon tror att hon mår bättre av det.

Believer: Åh jag minns de dagarna då man fick sova på morgnarna....

Svar på tråden Pladdertråden!