Pladdertråden!
Magda: Va trevligt
Magda: Va trevligt
missK: *kramar* Åk in om du är orolig...jag håller tummarna att det inte är nån fara.
Sådär hade jag med, bruna klumpiga flytningar...men det var ingen fara, så det behöver inte betyda nåt...
Var ju till aurora bm idag och det gick bra. Känns lite bättre nu iaf. Har pratat igenom alla bedövningar som finns och det lutar mer å mer åt att jag ändå ska försöka mig på epiduralen. Vi ska ses igen i april och prata lite mer. Känns skönt att få göra det. Tryggt.
missK: Lägg dig och vila nu och ta det lugnt hela helgen. Jag hade bruna flytningar med klumpar i som sagt, men jag blödde inte. Fick nån ljusrosa flytning oxå men inget rent blod. Men som sagt, många får ju typ mens eller vad man ska säga, och så länge du inte störtblöder så ska det inte vara nån fara gumman.
Morron alla glada!
Allt bra?
Här ändras det vecka idag. Det är mitt fredagsnöje!
Här mås det sådär...har svinont i magen igen och mår illa. Inte i bebismagen utan "min" mage om man säger så. *ajaj*
Lurk: Ja jag har väl som inget val annat än att föda vaginalt men funkar det med epidural så är ju det bra. Vill ju helst inte alls men som sagt, det känns tryggare nu efter att ha fått prata med aurora.
.?:*¨¨*:?. Här ska födas bebisar .?:*¨¨*:?.
Believer v.2, Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
2007 v.28, Bf 20 maj
Dulia v.26, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka)
lurkan v.18, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-UL 5/3, köns-UL 4/4
Magda v.17, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie) Rutin-UL 6/3
Mamma till F&S v 17 Bf 8 Augusti RUL 22/2
Hanna v.16, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda) UL 1/3.
Lättja v.14, Bf 30 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
JUSTer v.13, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
Kickan v. 10, BF 21 september (pojke tror jag)
Hemligaärtan v.10, BF 21 september
Thezzizen v.9, BF 25 september (manuellt räknat 28/9)
missK v.7, BF 14 oktober (flicka enligt Marie)
Angiee v.7 BF 15 Oktober (flicka enligt Marie)
Jazzy v.5 BF 29 oktober
Lättja: *hehe* Det går föööör fort, men visst, vi kan byta. *hehe*
Believer v.29 Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
2007 v.28, Bf 20 maj
Dulia v.26, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka)
lurkan v.18, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-UL 5/3, köns-UL 4/4
Magda v.17, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie) Rutin-UL 6/3
Mamma till F&S v 17 Bf 8 Augusti RUL 22/2
Hanna v.16, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda) UL 1/3.
Lättja v.14, Bf 30 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
JUSTer v.13, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
Kickan v. 10, BF 21 september (pojke tror jag)
Hemligaärtan v.10, BF 21 september
Thezzizen v.10, BF 25 september (manuellt räknat 28/9)
missK v.7, BF 14 oktober (flicka enligt Marie)
Angiee v.7 BF 15 Oktober (flicka enligt Marie)
Jazzy v.5 BF 28 oktober
Lurk: Jo, mendet var som inget vi pratade om igår...eller jo hon sa typ såhär: Har du tänktatt snitt är det enda du vil göra?
Då sa jag nää, inte så, men visst har jag tänkt det. Osså förklarade hon lite runt det och jag sa att det är väl inte så skoj att ligga där vaken och bli uppsprättad heller.
Det var mer ett samtal omkring alltihopa, inget beslutsamtal om man säger så. Jag ska ju få komma till en psykolog oxå och prata igenom allt och dom jobbar ju tillsammans med förlossning och aurora och så så jag utesluter ingenting.
lurk: Jo det var mest det hon pratade om och vilka slags bedövningar som finns. Sen efteråt fick vi gå runt och kolla lite och kika i ett förlossningsrum och hon berättade om alla grejjerna som var där inne och sådär. Så det känns ju som sagt tryggare nu då.
lurk: Och sen vill dom väl helst att man föder vaginalt oxå så det är nog därför dom pratar mest om det för att visa på nåt sätt att det inte är så farligt. Men fortfarande är jag ju livrädd men tryggare efter att ha vart där och fått se och frågat. Men som sagt, jag tänker inte utesluta nånting än så länge...