Pladdertråden!
Magda: Ja jag vet inte vad det beror på. Hanna har mer en kula, vi har en backe.
Ja det är bra med stoppning när det är så kallt! Men du har ju inte mycket stoppning kvar sen du gått ner så mycket!
Magda: Ja jag vet inte vad det beror på. Hanna har mer en kula, vi har en backe.
Ja det är bra med stoppning när det är så kallt! Men du har ju inte mycket stoppning kvar sen du gått ner så mycket!
missK: Jag läste om några här som la en bulle i ugnen och sen när de som de skulle berätta för kom dit pekade de bara på ugnen och sa "titta, vi har en bulle i ugnen". Det tycker jag är både roligt och sött!
Nu är vi tillbaka hemma, var över hos mamma och åt lunch. Nu sover Laban som en sten.
Imorgon går jag in i v. 16! Helt otroligt vad fort tiden har gått!
Ja men Hanna, du ska ju gå på rutin-ul innan mig! Så jag är jätteavis! ![]()
På tal om ingenting, blir ni också galna på alla som inte kan tänka själv här på fl?
"När ska vi börja handla?", "Vad ska bebisen heta?" och nu alldeles nyss såg jag "Slemproppen har gått och jag har outhärdliga värkar, någon mer?". Eh. Ring förlossningen istället för att sitt här kanske?!
Jag vet inte om det är mina hormoner som gör att jag har noll tålamod med puckon, visst är jag så vanligtvis också men nu är det nog värre.
Åh, vilken affär var det som sålde de?
Ja det lät dyrt, men det kan man vara värd ibland!
När vi är där tittar vi mest på såna som säljer underlig utländsk mat så jag har ingen koll på frukthandlarna. Jag får åka dit nåndag och kolla!
Mitt jobb är inte ett dugg fysiskt krävande. Vänder papper och svarar i telefon hela dagarna. Dessutom har jag höj- och sänkbart skrivbord så jag kan variera mig när det behövs.
Men förra gången blev jag trots det sjukskriven 50% 2,5 månad innan bf och sen 100% från 1 månad innan pga sammandragningar (min vikarie retade upp mig nåt förbannat!).
JUSTer: Om han är så dum att han ger dig sammandragningar kan du bli sjukskriven! Jag gick in till min chef och sa "om du inte ber henne lugna ner sig kommer jag slå henne fysiskt!". ![]()
Magda: Jag känner mig tyngre i magen när jag känner mig större, om du förstår?
När jag känner mig uppblåst från brösten och neråt känner jag mig som om jag har bly i magen.