• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MHoof

Hej!

Fasen, ni skriver så mycket så jag orkar inte läsa igenom det.
    Ser iaf att ni drömt inatt en del av er och att nån hade ont och att nån inte kan sova osv. Hoppas ni mår bättre nu?

Jag e trött efte ratt ha jobbat idag- Gick ju upp 4:45 för att göra mig klar för jobbet.
    Funderar på att gå å lägga mig en stund mene hungrig å va sugen på att käka ute idag. Ska ringa en kompis å fråga...*fniss*

• MagdaA

lurkan: kan hålla med om det, men samtidigt är det en sån bok man kommer in i snabbt. men du får inte berätta hur det går! Inte läst hela än!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • lurksmulan

Dulia: Har ni tänkt ha den till båda barnen? Eller Bianca kanske inte använder vagn? (Ursäkta min förvirrig, hur gammal är hon nu igen?)
    Är ni nöjda med den?

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Hannnas

Lättja.. jag är oxå totalväck nu.. såpa i skallen... tappar ord o namn o allt vad det är.. skitjobbigt!!

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v15 .?:*¨¨*:?.
  • Aaattans Marie
    Jazzy & NO (de icke-gravida tar temporärt tråden i besittning):
    Vad sägs om att testa samma dag? Då borde ju någon av oss få en plats på den här listan
    Var glad medan du lever, för du är död så länge
  • lurksmulan
    Magda: Jag lovar att inte berätta.
  • jazzy
    MARIE: Jag är med ....när????? 23/2????
  • Dulia

Marie, jag håller tummarna för att ni får lägga till er på listan alla tre!!

Lurk, Bianca är 18 mån (imorgon ). Vi har tänkt att bebisen ska ha Novan och så ska vi köpa en Brio Sitty race (visst heter dom så?) till Bianca. Har faktiskt aldrig tänkt på att mjukliften säkert får plats under vagnen utan jag har tänkt att jag skulle bulla upp en massa flitar och dyl och göra det riktigt mysigt i vagnen dom gånger som ev. båda kan behöva den Jag ska köpa en sjal till bebisen och så ska jag sy en sjal som jag kan använda om Bianca skulle känna för det. Jag har en massa planer som säkert kommer sluta med att vi köper en syskonvagn!!

Vi är nöjda med Novan. Det enda negativa jag kan säga om den just nu är att just våran vagn har en sån tråkig färg (marinblå)

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Dulia

Måste ju bara skriva om min tokiga dröm. Jag drömde att jag blev skjutsad till förlossningen för det hade bestämts att jag skulle föda barn. Jag har ingen aning om vem som bestämde detta men men... När jag var där så fick jag gå runt i korridorerna och vänta på att ett rum skulle bli ledigt. Jag hörde lite hjärtljud, kvinnor som skrek sig igenom värkar m.m. Så började mina värkar men jag hade ännu inte fått något rum och då kom jag på att jag inte hade sagt något till nån på FL Så jag fick ställa mig i kö till en dator så jag kunde logga in och meddela er alla att jag var på förlossningen och att jag hade värkar 

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • lurksmulan

Dulia: Vi tänkte inte heller köpa syskonvagn utan jag tänkte också satsa på en sjal tror jag. Hade sele till Laban men jag fick så ont i ryggen och axlarna direkt, och sjalar ska ju vara mer skonsamma eftersom de fördelar vikten.
    Så vår plan är att vi köper en vagn som Laban kan ha som sittvagn de få gånger han behöver (han kommer ju vara 2,5 år) och så sätter vi dit ståbräda. När Laban sitter har vi mjukliften under vagnen och när han går får bebis åka i den.
    Det känns som om det är lite meck men att det ändå är smidigast.

Ha ha, jaaa man måste berätta för fl att man ska in på förlossningen!

När Laban föddes satt min man vid datorn vid 4 på morgonen och min msn var på. Då kom det in en tjej här på fl som jag pratat mycket med, och hon hade också värkar! Så våra barn föddes på samma dag!

Svar på tråden Pladdertråden!