Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladdertråden!

Magda: Tror hon ansåg att läget var stabilt så att det gott kunde vänta ett år till. Har sett likadant ut nu i tre års tid förutom min icke färdiga rotfyllning som är full med cement istället.

Jag har sån otur med tänderna heeeeeela tiden. De mest orimliga sakerna händer jämt!

En rotfyllning fick jag för att jag förtjänade dock. Bet sönder en tand och väntade i ett halvår innan jag gick till tandis. Då blev det rotfyllning men då fastnade och det gick av en borr i tanden som dom finte fick loss utan bara har fyllt igen nu. Så jag har en borr i en tand! Skrikandes

Fick ont i en anna tand en gång, sprang akut till folktandvården men då hade några kablar grävts av så datasystemet funkade inte och då inte röntgen heller. Dom borrade trots noll koll och borrade snett så det blev stockholms blodbad. Då gav jag upp folktandvården och sprang till en privat som är bra med tandläkarskräck. Hon röntgade och såg då att den tanden hade hål inne i tanden. Alltså ett gammalt hål från tonåren som man borstat bort, men hålet försvann inte utan emaljen växte bara över.... Suck!! Så det är min rotfyllning som väntat i ett år nu med cement i. Senaste tandläkartiden var när farsan dog och efter det har dom inte vågat ringa och jag har inte tagit mod att ringa...

Allt detta har resulterat till 1000 besök och hur mycket pengar i sjön som helst. Var på väg att stämma folktandvården efter deras fadäs för de var tre besök privat för att rätta till.

Oj vad långt! Japp, nu vet ni allt om mina tandproblem!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • MrsMurphy

Hanna: Jag startade en tråd om Min bm sa...  Och där blir det lite snett mellan varven känns det som. Man tror ju  att det ska vara skämtsamt och glatt men sällan det resultatet på fl... Känner du för att kika dit mellan varven?? Gäller er andra också!

• MrsMurphy

Hanna: Glöm inte felborrningen som var snett i roten så det blev tre besök. Men jag vågar helt enkelt inte gå dit! Dom sa att dom skulle åtgärda utan betalning plus att jag slapp betala men jag vågar ej sätta min fot där igen.

• MrsMurphy

Rätt lugnt där på tråden nu men varit en del om just folsyran...

Nu har jag blivit totalt hormonstinn och jag dyrkar verkligen mina svärföräldrar men dom vågar inte riktigt störa eller lägga sig i... Men jag uppskattar verkligen deras omtanke och min mamma bor ju 55 mil bort och pappa är ju död så dom känns verkligen nödvändiga för mig nu.

Hur visar man sin uppskattning och att man vill att dom ska lägga sig i utan att det blir löjligt?? Fundersam

• MrsMurphy

NO: Ännu bättre!! Boken bredvid!! Vem är det som bestämmer i ditt liv??

• MrsMurphy

Du är snart här Jazzy!! Jag har ju mina magiska grav test till dig ju! Har bestämt att den bara visar plus!

• MrsMurphy

Magda: Härligt! Fick ta mina kollegor till hjälp för jag har blivit helt knäpp i huvudet! Kan inte ta beslut, kan inte tänka, kan inte rekommendera utan jag är helt mossig i huvudet och kan inte ta egna beslut och stå för dem.

Nån fler som blivit knäpp i huvudet?

Svar på tråden Pladdertråden!