• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan

Hanna, och ni andra som kan, varför ger man trombyl då?
    Jag skulle ju få det förra gången pga jag har haft en blodpropp, men de kom fram till att det inte behövs. Men annars är jag helt novis och vet att en del får det, men jag vet inte varför

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

Magda: Okej, men att du sen hade en försvagad livmoder kunde bero på infektionen då? Eller var det ytterligare en faktor i denna tragiska kedja av oturshändelser?

• MagdaA

Lurk: försvagad livmoderhals beror ite på infektion. Det är nått man föds med, eller kan få efter en förlossning eller kondensering. Det troliga i mitt fall är att jag hade försvagning, började öppna mig utan att märka det, å sen kom en infketion. ELLER, så kom en infektion å gjorde att jag började öppna mig. Att tappen dessutom är kort kanske inte har med det hela att göra, inte säkert att den är försvagad. Så vem vet, kanske går jag å nojar mig helt i onödan!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • angiee

hanna

Vilken vecka hade du ditt senaste resp. tidigaste mf i?

ja är i v 7 idag & får väl anta att ju fler veckor som går ju större chans e det att allt ser ok ut? Om man inte får ett till MA förståss...

• Hannnas

Jaz.. ja stå på dig för sjuttan.. 75mg/dag är det som gäller sen o snaart kommer plusset jag bara vet det

Lurkis... det är blodförtunnande o motverkar ev proppar i moderkakan mm mm.. åtskilliga studier har visat att de med upprepade mf som får trombyl får en fullständig graviditet då, allt är väl inte helt klarlagt om varför mer än att det kan motverka vissa antikroppar och just det där med propparna..

I mitt fall kollades ju både blodet och ev antikroppar upp, o det fanns inga fel som man kunde hitta.. men det kan ju oxå vara så att det finns en faktor man ännu inte känner till som Trombylen motverkar och för att vara på den säkra sidan får jag Trombyl då det är ju inte farligt för fostret om man håller sig under 100mg/dag

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v16 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

angiee.. jag har haft ett mf i v5, ett i v6 och två i v8

• Hannnas

Angiee.. nej flåt.. 2 i v5 och 2 i v8 ska det vara...

• angiee

Hanna

OK, ja usch även om det känns bra så är man ju inte säker än på låååånga vägar! Kan inte mina veckor gå lika fort som för er andra?

Förväntansfull inför vul på torsdag
    Kommer va i v 6+3 eller 6+1 (vet ej riktigt)
    va kan ja förvänta mig att se för att det ska va  normalt?

• lurksmulan

Tack för dina svar Magda!

Usch nu snöar det IGEN!!

Hanna: Aha, vad bra att du förklarade. Är proppar i moderkakan en vanlig orsak för tidiga mf?

• MagdaA

vanliga vintrar ÄLSKAR jag snö! Vill ha massor! kunna va ute, åka skidor, åka skoter, grilla korv osv. Den här vintern vill jag inte alls ha snö... har snöat nästan hela dan idag å jag bara längtar ut!

Ängel i himlen och plutt i magen!
Svar på tråden Pladdertråden!