• MagdaA

Pladdertråden!

Hanna: men, jag läste om en ny forskning där det stod att det inte är bra att göra ul/vul för ofta, inte bra för fostret, du får tänka på de när du tycker det är jobbigt att vänta!

Nygift och gravid!
  • MagdaA

Skrev av texten i tidningen:

Kör ingen egen ultraljudsmaskin

"Nyligen publicerad forskning visar att möss som utsätts för långa stunder med ultraljud när de är foster får en förändrad utveckling av hjärnan. De amerikanska forskare som gjort studierna, menar att det inte är någon fara för människor att göra de två eller tre ultraljud som är normalt under en graviditet, fördelarna överväger de eventuella riskerna menar man. Men man vill varna för den i USA växande marknaden av ultraljudsbutiker dit man kan gå och spela in en film på som bebis varje dag om man skulle ha lust och råd. Man tycker inte heller att någon ska göra som Tom Cruise och köpa sin egen ultrljudsutrustning. För mycket av det goda är aldrig bra."

Nygift och gravid!
  • MagdaA

Hanna: precis. men, man kan ju tänka på det iaf!

Nygift och gravid!
  • MagdaA

Hanna: vet du hur mycket man kan se i typ 10+5?

Nygift och gravid!
  • MagdaA

Cia: har inte kommit nått mer sen i natt, å illamåendet håller i sig, så jag hoppas och tror inte det är nån fara.

ska höra va bm säger om mitt illamående... ska till kuratorn nästa vecka också. skönt att prata med nån. hon har ju varit med hela vägen. träffade henne på bb redan innan Ebba föddes, så hon kan ju vår historia. tycker det är jobbigt när man måste berätta allt om och om igen.

Nygift och gravid!
  • MagdaA

Cia: jag tror att de bm som jobbar på spec mödra är bra, eller jag hoppas de iaf! är nog för snäll för att byta! dessutom inte så lätt att få tider där hos dom. jag har ju den bästa läkaren på hela sjukhuset, så jag ska inte klaga!

kommer nog inte att behöva berätta allt idag, står i journalerna. hon får läsa, hoppas hon gjort det innan.

Nygift och gravid!
  • MagdaA

jodå, jag berättar sedan. men det blir nog inte förns i morrn. efter vi varit i stan åker vi direkt till svärisarna. ska äta middag där, kommer nog hem sent.

Nygift och gravid!
  • MagdaA

Cia: ja, det känns som det behövs. har duschat nyss och tvättat håret! vilken befrielse! har legat i soffan å slappat hela veckan å sett ut som en lodis!

Nygift och gravid!
  • MagdaA

ÄNTLIGEN hemma! Helt slut! Tog mycket energi att vara på sjukhuset. Så mycket som kommer tillbaka! Men jag tycker bm va bra, hon lyssnade verkligen och verkar förstå vår situation. Var där i ungefär 2 timmar. Pratade mest och gick igenom massa papper. Sen kollade hon urinprov, blodtryck, hb och tog några blodprov. Allt såg bra ut, blodproven får vi svar på när vi ska till läkaren på tisdag.

Nygift och gravid!
  • MagdaA

Cia: NEJ! KRAM! Men, jag VET att färskt rött blod inte behöver betyda mf. Jag har själv varit med om det och jag vet hur enormt jobbigt det är! Skickar massa KRAMAR! Tänker på dig!

Nygift och gravid!
Svar på tråden Pladdertråden!