• MagdaA

Pladdertråden!

Lättaja: förstår vad du menar! Jag är glad att jag varit sjukskriven de här veckorna! Hade inte pallatatt börja jobba tidigt!

Nygift och gravid!
  • MagdaA

shit vilka bristningar. Hjälp! Vill inte ha så!

Nygift och gravid!
  • MagdaA

Fick veta för några veckor sedan att en kompis ska ha barn ca 2 veckor innan oss. Kul! Roligt med barn samtidigt. Å nu idag fick vi veta att en till kompis i samma gäng ska ha barn ca 6 veckor innan oss. Ännu mer bäbisar! Blir riktigt roligt! Hoppas det går bra för alla oss tre! Kan vi va mamma-lediga tillsammans!

Nygift och gravid!
  • MagdaA
    Cia: NEJ! Vad?! Nu blir jag ledsen! Inte igen!!! Gråter
    Nygift och gravid!
  • MagdaA

Go morron! Ställde klockan på 8 i morse, men vaknade 9 Somnade visst om... Trött fortfarande, hade svårt att somna igår...

Cia: STOR KRAM! Inge roligt. Hoppas du slipper få så ont iaf. Tänker på dig!

Nygift och gravid!
  • MagdaA

Cia: Japp! Vi såg hjärtat i tisdags. Å hela räkans kropp sprattlade som en liten fisk! Sen sa Hanna att om man sett hjärtaktivitet i vecka 10 så sjunker missfallsrisken till ungefär samma som om man gått 12 veckor. Så jag börjar känna mig ganska lugn nu faktist. Läkaren sa när vi va där att det såg riktigt bra ut. Han sa att nu finns allt där, nu ska det bara finputsas lite. Han är så positiv, det är skönt!

Nygift och gravid!
  • MagdaA
    ae: mf-risken sjunker till ca 10% om du sett hjärtaktivitet. Men, om du sett hjärtaktivitet i vecka 10 så sjunker det ännu mer, likvärdigt med om du gått 12 veckor, vilket brukar vara den "magiska-gränsen" Är du med? Annars får  Hanna förklara, hon kan de där mycket bättre!
    Nygift och gravid!
  • MagdaA

Dulia: sån info tycker vi om! Mera mera!!! Men här lär vi nog inte bli lugna förns vi passerat vecka 23 ungefär. Vecka 17-21 kommer va JOOOOBBIGA!!!

Micke sa för nån vecka sen att man borde ju gå på moln nu, men endå känns det som man bär på en tung sten hela tiden, å den lär nog inte släppa förns bäbisen är ute. Stämmer så bra, så känner jag me. Men nu börjar jag faktist kunna njuta lite också.

Nygift och gravid!
  • MagdaA

frukost nr 2 avklarad. hoppas jag slipper må så illa idag, känns faktist som värsta illa-mående perioden är över...men man ska väl inte säga så, då kommer det väl tillbaka...

Nygift och gravid!
  • MagdaA

JUSTer: det är väl inte så ofta det händer, men därför undrar man ju varför de inte inför ett ul tidigare också, typ vecka 13 eller nått. För att slippa va med om det du var med om. Men, jag antar att ddet handlar om pengar, skulle nog kosta MYCKE om alla gravida skulle få göra ett till ul...

Kom på en sak som min läkaren berättade. Han sa att om man är väldigt hård i magen tidigt i graviditeten är det inte bra att sitta å "tok-trycka" på toa. Kan tydligen framkalla mf om man har otur. Bättre att ta nått laxerande. Litet tips bara. Men ni kanske visste det redan...

Nygift och gravid!
Svar på tråden Pladdertråden!