• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Cia o krabaten

Hej mina vänner. Ger mig på en förklaring nu när jag hämtat mig lite.

Jag började blöda redan kvällen innan så jag hade ju redan gett upp innan jag kom till doktorn.
    Han var iaf bra och saklig och förklarade hit och dit och %-chanser hit och dit. SKa inte ta upp dem här-ingen kul läsning direkt.

Vul visade iaf att det fanns ett foster som var ungefär rätt storlek, men fostersäcken hade börjat falla ihop och det fanns inget tecken på liv (dvs hjärtslag, men det kan ju vara tidigt för det iaf) men resten av livmoderna var full med blod och koagel som ska ut nu.
    Så detta foster blir det inget liv av sa han.
    Han förberedde också på en del smärta, mer än jag haft innan och sa åt mig då att åka in akut. Känns lagom kul när jag klarat mig utan smärta innan!

Iaf så ska denna läkare följa upp mig om 3v och kolla att allt ser ok ut då. Och även följa upp en ev ny grav som inte blir än på ett tag. Kroppen (och själen) måste få vila nu... Men då vill han iaf kolla några ggr med ul.

Han hade ingen direkt förklaring men tyckte det var över förväntan att jag lyckats bli gravid så många ggr...
    Och blir man bara gravid så kommer det bli ett barn så småningom.
    Han kan på sin praktik inte göra mf-utredning, så det ska vi ta ställning till om vu ska kontakta kk nu. Om jag måste åka in akut så ska vi absolut be om det, men annars får vi se.

Kram på er i massor och tack för ert stöd!
    Platsar väl inte egentligen i tråden längre nu....Men hänger gärna kvar och följer er andra om jag får?
    Mitt Bim blir ju när listan ska vara utrotad eller nåt

• after eight

Fy Cia!!! Livet är orättvist ibland! Skickar massa kramar till dig!

Och det är klart att du ska hänga kvar hos oss!

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • MrsMurphy

Självfallet ska du vara kvar hos oss Cia! Jag är så fruktansvärt ledsen för din skull! Gråter

• MagdaA

Go morron! Ställde klockan på 8 i morse, men vaknade 9 Somnade visst om... Trött fortfarande, hade svårt att somna igår...

Cia: STOR KRAM! Inge roligt. Hoppas du slipper få så ont iaf. Tänker på dig!

Nygift och gravid!
  • lurksmulan

Ändrar vecka på mig med!

.•:*¨¨*:•. Här ska födas bebisar .•:*¨¨*:•.

2007 v. 22 Bf 20 maj
    Dulia v. 20 Bf 6 juni
    lurkan v 12 bf 2 augusti (pojke enligt Marie)
    Magda v10, Bf 10 augusti
    Hanna v10, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda)
    Lättja v7, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v7 Bf 3 september
    after eight v7, BF 5 september (pojke enligt Marie)

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MrsMurphy

Men Lurkan, jag vill vara kvar på v8...

.•:*¨¨*:•. Här ska födas bebisar .•:*¨¨*:•.

2007 v. 22 Bf 20 maj
    Dulia v. 20 Bf 6 juni
    lurkan v 12 bf 2 augusti (pojke enligt Marie)
    Magda v10, Bf 10 augusti
    Hanna v10, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda)
    Lättja v8, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v7 Bf 3 september
    after eight v7, BF 5 september (pojke enligt Marie)

• Cia o krabaten

Lättja: Men nu har jag gråtit färdigt. Blev en del tårar igår, vilket var skönt.

Nu är ju min tidspress och panik över att skaffa barn inom 2,5år över! Det finns ju inte längre! Så nu kan jag ta det lugnt igen och låta kroppen läka. Ingen stress, inget k***l-schema
    Och njuta av att vi ändå har världens bästa dotter hemma! (Sorry ae mfl men den bästa bor här hemma!)

Magda. Hade du sett hjärtat??? Min läkare sa också att då sjunker risken till 10%.
    Hängde inte med där med ditt besök...

• MrsMurphy

Cia: Jag hoppas verkligen inte att det kommer göra så ont. Men åk in på akuten när det drar igång för det är bättre att vara ompysslad där och att man vet att folk tar hand om en ordentligt än att ligga hemma och vara martyr. Och gråt på kvinna! Finns inget som är mer renande för kroppen!

Jag kan inte för mitt liv förstå¨varför det ska hålla på så här??!! Skrikandes

• MagdaA

Cia: Japp! Vi såg hjärtat i tisdags. Å hela räkans kropp sprattlade som en liten fisk! Sen sa Hanna att om man sett hjärtaktivitet i vecka 10 så sjunker missfallsrisken till ungefär samma som om man gått 12 veckor. Så jag börjar känna mig ganska lugn nu faktist. Läkaren sa när vi va där att det såg riktigt bra ut. Han sa att nu finns allt där, nu ska det bara finputsas lite. Han är så positiv, det är skönt!

Nygift och gravid!
  • Cia o krabaten

Magda: SKönt!

Lättja: Har "slut" på tårar
    Nu blir jag bara sådär löjligt hormon-rörd över hur mycket jag älskar min dotter

Svar på tråden Pladdertråden!