• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • after eight

Cia, ha ha, det ska ju du tycka, att din lilltjej är den bästa i världen. Men i MIN värld är min lilltjej bäst. Säger som Lättja, åk in om du börjar få ont. Så du kan få smärtstillande och bli ompysslad!

Magda och Hanna, är oddsen lika bra om man ser hjärtaktivitet i början av vecka 9? Eller är det fortfarande stor risk att det går snett då?

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • MrsMurphy

Tror mf risken sjunker så fort man ser ett pickande hjärta så det kvittar nog vilken vecka det är!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • lurksmulan

Sorry Lättja, kopierade bara den senaste listan jag kunde hitta! Jag har inte riktigt befogenhet att flytta tillbaka dig en vecka..

Jag har ju inte varit på vul! Pendlar mellan att vara helt lugn och lite mild panik över att jag inte sett minigrisen vid liv. Nu går jag ju in i vecka 12 också, då är det väl ganska kritiskt?!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MagdaA
    ae: mf-risken sjunker till ca 10% om du sett hjärtaktivitet. Men, om du sett hjärtaktivitet i vecka 10 så sjunker det ännu mer, likvärdigt med om du gått 12 veckor, vilket brukar vara den "magiska-gränsen" Är du med? Annars får  Hanna förklara, hon kan de där mycket bättre!
    Nygift och gravid!
  • Dulia

Cia, skickar en stor kram till dig! ... och världens bästa dotter bor ju hemma hos mig

Magda och AE, jag gjorde VUL i v. 8+0. Jag frågade läkaren om missfallsrisken och ha sa att om man sett ett pickande hjärta vid den tiden i en graviditet så är missfallsrisken nästan obefintlig. Han sa att de magiska 12 veckorna sattes upp när man inte hade samma tekniska kunnande som nu (när VUL inte fanns) men att vi nu kan se mer tidigare och då också veta att det högst troligtvis kommer gå bra. Nu finns det ju alltid undantag men för de flesta ska det stämma. Detta är vad läkaren sa till mig

• MagdaA

Dulia: sån info tycker vi om! Mera mera!!! Men här lär vi nog inte bli lugna förns vi passerat vecka 23 ungefär. Vecka 17-21 kommer va JOOOOBBIGA!!!

Micke sa för nån vecka sen att man borde ju gå på moln nu, men endå känns det som man bär på en tung sten hela tiden, å den lär nog inte släppa förns bäbisen är ute. Stämmer så bra, så känner jag me. Men nu börjar jag faktist kunna njuta lite också.

Nygift och gravid!
  • after eight

Magda, tyvärr lugnade jag inte ner mig förrän kring vecka 30 tyvärr, förra gången. Fundersam Oron minskar ju för var vecka, men finns där hela tiden. Jag tror att det är kroppens sätt att förbereda sig för att bli förälder. Skrattande

Man får se barnet på UL eller VUL och då är man lugn ett par dagar, innan oron kommer tillbaka. Efter det stora Ul:et blir ju nästa milstolpe vecka 24, eller vilken vecka de nu kan klara barn. Men samtidigt, när man väl nått dit, så inser man att om barnet skulle födas nu, skulle det kunna innebära stora skador, osv osv.

• JUSTer

NEJ, MIN tjej är bäst!!

Kramar till Cia. Jag gillar det där läkaren sa "Och blir man bara gravid så kommer det bli ett barn så småningom"

Jag känner igen det du skrev: "Nu blir jag bara sådär löjligt hormon-rörd över hur mycket jag älskar min dotter" . Det enda jag kunde tänka på efter mitt tragiska rutin-UL i v 19 var att jag så snabbt som möjligt ville hem till min tjej och krama henne.

Gravid - v. 7
  • after eight

JUSTer, jag har ju inte hängt här så himla länge. Vad var det för tragiskt rutin-UL? Om du vill berätta förstås...

Svar på tråden Pladdertråden!