• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan

ae och magda: För min del var det tvärtom, jag var inte ett dugg orolig i början av någon anledning, men på slutet däremot! Jag tror att det var för att jag hade fått en relation till bebisen i magen då, det var så verkligt. Sen pratade jag mycket med en tjej här på fl, och så dog hennes son i magen i v. 35 och då blev jag ju jätterädd!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MagdaA

frukost nr 2 avklarad. hoppas jag slipper må så illa idag, känns faktist som värsta illa-mående perioden är över...men man ska väl inte säga så, då kommer det väl tillbaka...

Nygift och gravid!
  • JUSTer

Inget blod, inget ont, magen växte, allt var som det skulle......... men det visade sig på rutin-UL att jag fått ma i v8-9 (12mm bebis). Jag gick ovetandes i 10 veckor. Förstå vilken chock när hon la UL-läsaren på min mage och sa "Men oj, det här var konstigt"......hon hittade ingen bebis.
    Jag skulle fått bebis i juli 2006.

Gravid - v. 7
  • Hannnas

Näääää Gråter vad händer... fan fan fan.... Cia... du vet, inga ord... bara kramar....

Ang det där med % hit o dit gällande mf... risken är ju som störst i v6-9 (flåt om ajg kommer med dum info men jag tror ju inte att det finns någon här som inte vet det redan)... ser man ett hjärta då utan att man haft någon blödning el andra besvär sjunker riskerna till ca 5% bara... har man haft blödn el annat sjunker de oxå men inte lika mkt utan till ca 10%... ser man hjärtat efter v9 alltså från v10 o inte har blödit ngt så sjunker riskerna till samma låga nivå som passerad v12...

jaja det är ju skitsamma känns det som, vi kan inte göra ett skit för detta.. är så ledsen för Cia nu...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

JUSTer: det är väl inte så ofta det händer, men därför undrar man ju varför de inte inför ett ul tidigare också, typ vecka 13 eller nått. För att slippa va med om det du var med om. Men, jag antar att ddet handlar om pengar, skulle nog kosta MYCKE om alla gravida skulle få göra ett till ul...

Kom på en sak som min läkaren berättade. Han sa att om man är väldigt hård i magen tidigt i graviditeten är det inte bra att sitta å "tok-trycka" på toa. Kan tydligen framkalla mf om man har otur. Bättre att ta nått laxerande. Litet tips bara. Men ni kanske visste det redan...

Nygift och gravid!
  • after eight

Fy sjutton vad jobbigt JUSTer! Innebär det att du kommer att göra ett VUL under denna graviditet? KRAM!

Det är ju sånt man oroar sig för. Jag förstår att det kostar mycket pengar att ge gravida utan några tecken på problem, UL i tid och otid, men det är väldigt segt att gå ända till vecka 17-18 utan att se livstecken. Jag ska boka ett VUL om ett par veckor, tänkte jag. Betalar gärna ett par hundra, bara för att se. Först efter det tänker jag boka tid hos BM.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • Hannnas

Pirrar i blygdbenet idag... skitskum känsla... Fundersam

• JUSTer

Fogarna som börjar luckras upp....charmigt, va? Flört

Gravid - v. 7
  • Hannnas

JUSTer.. mm misstänkte att det är hormonet som äter på det jaja det är ju som det ska då iaf

• MrsMurphy

Hanna: Har du nån koll på om postafen verkar direkt eller om det tar några dagar till full effekt?

Går allt för lätt blir man fort dum...
Svar på tråden Pladdertråden!